سناتور جمهوری‌خواه آمریکا نسبت به گزینه دونالد ترامپ برای سمت دادستانی کل این کشور ابراز نگرانی کرد.

رند پال: عقاید گزینه ترامپ برای تصدی سمت دادستانی کل آمریکا «مشکل ساز» خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «رند پال»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت کنتاکی روز گذشته (یکشنبه) نسبت به گزینه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای سمت دادستانی کل این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت عقاید او مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

رند پال در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد «ویلیام بار»، گزینه دونالد ترامپ برای سمت دادستانی کل آمریکا و اظهارات او درباره نظارت بر شهروندان آمریکایی می تواند مشکل ساز شود. وی در این مصاحبه اعلام کرد: من هنوز درباره او تصمیمی اتخاذ نکرده ام؛ اما می توانم بگویم که در وهله اول او خواستار افزایش نظارت بر روی مردم آمریکاست و این مسئله بسیار بسیار «مشکل ساز» خواهد شد.

رند پال پیش از این هم از گزینه های دیگر دونالد ترامپ برای پست های مختلف انتقاد کرده بود. از جمله آنها می توان به «جینا هاسپل»، رئیس کنونی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اشاره کرد.

دونالد ترامپ هفته گذشته «ویلیام بار» را به عنوان گزینه خود برای دادستانی کل آمریکا برای جانشینی «جف سشنز» معرفی کرد. ویلیام بار در دوره ریاست جمهوری جورج هربرت واکر بوش هم به عنوان دادستان کل آمریکا خدمت کرده بود. ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: بسیار خرسندم که ویلیام بار را به عنوان دادستان کل کشور آمریکا معرفی کنم. وی در دوره جورج بوش پدر هم دادستان کل آمریکا بود.

دونالد ترامپ در حالی ویلیام بار را به عنوان دادستان کل آمریکا معرفی کرد که پیشتر از جف سشنز، دادستان کل سابق این کشور خواسته بود از سمت خود استعفا کند. جف سشنز پیشتر اعلام کرده بود که در پرونده تحقیقات مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا مداخله نخواهد کرد و این مسئله باعث ناراحتی ترامپ شده بود.

به دنبال این اقدام ترامپ در مجبور کردن جف سشنز برای کناره گیری از سمت دادستانی کل، بسیاری از سناتورهای آمریکایی این کار رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند و آن را تلاشی برای پایان دادن به تحقیقات پرونده روسیه دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار