مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با اتمام عملیات مرمت، نورپردازی پل تاریخی هفت چشمه اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز با اعلام این خبر تصریح کرد:  مرمت پل تاریخی هفت چشمه به همت اداره کل میراث فرهنگی استان و سنگفرش پله و کف مطابق برنامه تعریف شده توسط شهرداری اردبیل به اتمام رسید.

نادر فلاحی اظهار کرد: تمامی امور مرمتی بناهای تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و تحت نظارت کارشناسان این اداره کل انجام می شود.

وی با بیان اینکه عملیات مرمتی که برای پل تعریف شده بود مطابق برنامه زمانبندی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: تخریب و بازسازی طاق دهانه اول، برداشتن کف عرشه و سبک سازی آن، اجرای عایق از مواد نانو جهت محافظت عرشه، اجرای ملات جهت محفاظت از عایق، اجرای بندکشی در تمام سطح بدنه پل و در آوردن آجرهای فرسوده و جایگذاری با آجرهای سالم انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به اتمام سنگ فرش پله و کف با همت شهرداری اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: مشارکت شهرداری در اجرای سنگ فرش قابل تقدیر است.

فلاحی گفت: برنامه آتی اداره کل نورپردازی پل تاریخی منتسب به دوره صفوی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی تاکید کرد: همچنین حریم پل تاریخی تعیین شده و به زودی زواید زاید واقع در حریم حذف می شود.

انتهای پیام/ع

پل تاریخی هفت چشمه اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.