دوره آموزشی ارتقا مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده برای ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیانِ کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج  ،مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: این دوره آموزشی در زمینه مسائل و آسیب‌های طلاق، مهارت‌های کنترل خشم،مدیریت استرس و هیجانات، به صورت علمی و کاربردی به مدت ۲ روز برگزار می شود.

جمیاری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زندانیان در استان متاهل هستند، افزود: در این کارگاه در زمینه پیشگیری ازآسیب‌های خانوادگی وخطرات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و نحوه محافظت در مقابل آن‌ها، و تحکیم بنیان خانواده آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۷۵۰ نفراز خانواده زندانیان در این دوره‌ها شرکت کردند گفت: امسال ۶۰۰ نفر در این زمینه آموزش می‌بینند.

جمیاری افزود: حقوق خانواده زندانیان در جامعه به درستی شناخته نشده است و اغلب آن‌ها در گروه طبقات محروم جامعه قرار دارند که نیاز است خیران و مسئولان به این قشر کمک کنند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با تاکید براینکه در کمک به خانواده زندانیان باید شان و آبروی آن‌ها حفظ شود گفت: فقر و نداشتن شغل عامل بروز جرایم و ناهنجاری ها‌ی اجتماعی است.

حجت الاسلام میر محمدی ابراز امیدواری کرد با رویکرد اداره کل زندان‌ها در برپایی دوره‌های آموزشی و فرهنگسازی شاهد بهبود وضعیت خانواده‌های زندانیان باشیم.

در پایان این دوره آموزشی به خانواده زندانیان از سوی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان بویراحمد خدمات امدادی، مامایی، مشاوره ای، غربالگری، و تست اچ آی وی ارائه شد.

انتهای پیام/د

دوره مهارت آموزی تحکیم بنیان خانواده ویژه خانواده زندانیان استان

برچسب ها: سلامت ، ازدواج وطلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.