حجت‌اسلام و المسلمین محمد‌یان گفت: رفتار‌های خشونت آمیز در مدارس ناشی از مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

بودجه‌ریزی ۹۸ در آموزش و پرورش پایبندی به عملیاتی کردن سند تحول است / رفتار‌های خشنوت آمیز در مدارس نشان از فشار‌های بیرونی استحجت‌اسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمد‌یان رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال آینده اظهار کرد: باید در برخورد با لایحه بودجه سال 98 میزان تعهد،‌ علاقه‌مندی و مسئولیت ‌شناسی دولت و مجلس را در برابر تعلیم و تربیت معلم و دانش آموز مورد سنجش قرار داد. در واقع بودجه ریزی سال 98 سنجه آینده‌نگری و پایبندی به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: باید تهدید‌های پشت‌هم وزارت آموزش و پرورش به استیضاح را تبدیل به تدبیر سالانه در برنامه ریزی و بودجه آموزش و پرورش کرد.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: کسانی که دستگاه تعلیم و تربیت را به کناره‌های پرتگاه سیاسی می‌رانند از سیاست چیزی جز تخریب نمی‌دانند و از آموزش و پرورش جز مدرسه‌ای که در آن درس خوانده‌اند نمی‌َشناسند.

حجت‌اسلام و المسلمین محمد‌یان با اشاره به اینکه تحت فشار قرار دادن معلمان، نتیجه‌ای مطلوب نخواهد داشت، اظهار کرد: سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان باید توجه داشته باشند که در قبال چه چیزی از معلم مطالبه دارند.

وی ادامه داد: بروز رفتارهای خشونت آمیز در مدارس و کلاس نتیجه فشارهای بیرونی اعم از مسائل اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی است، بنابراین ضرورت دارد شرایط فعالیت و محیط کار برای معلمان آسان‌ شود تا ر‌ضایتمندی شغلی این گروه افزایش پیدا کند.

دخالت بیش از  اندازه در حیطه مدرسه تلقی به  حاشیه راندن آن است

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: دخالت بیش از اندازه در حیطه مدرسه،‌ مدیر و معلم از مشق شب گرفته تا برنامه امتحانی یعنی به گوشه راندن مدرسه و تحمیل فشار و سلب اختیار از متولیان امور آموزشی و تربیتی مدرسه است.

حجت‌اسلام و المسلمین محمد‌یان اظهار کرد: تحمیل تاریخ آغاز برنامه امتحان مدرسه و پیش بینی آزمون روزهای پنج شنبه برای دانش آموزان، باعث ناراضایتی معلم مدرسه و دانش آموزان و در نتیجه اعتراض آنها خواهد شد.

وی افزود:  بروز رفتارهای سخت و غیرمتعارف پیامد چنین برخورد‌هایی خواهد بود و مسئولیت آن با افرادی است که به جای تدبیر امور به تحریک عاطفی و بروز هیجانات اجتماعی می‌پردازند.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: همگان موظفند آموزش و پرورش را در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت نظام آموزشی و تربیتی و گام برداشتن در مسیر تغییر رو به کمال یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
تاکی فرهنگیان مظلوم واقع شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
خداروشکر یکی یه حرفی زد که همه ی گناه ها رو گردن معلمهای زحمت کش ننداخت