سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت:تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین و دشوارترین فعالیت‌ها در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که آینده و ساخت جامعه به آن گره‌خورده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام عروف زاد سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در خصوص نکوداشت یک صدمین سال تأسیس تربیت‌معلم در ایران اظهار کرد: تربیت‌معلم به‌عنوان یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین و دشوارترین فعالیت‌ها در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که آینده و ساخت جامعه به آن گره‌خورده است، فعالیت‌های تربیت‌معلم گرچه به قدمت یک قرن پیشینه‌ای در تاریخ آموزش‌وپرورش و آموزش عالی دارد اما کمتر فرصت تفکر، طرح نظر، گفتگو و تحقیق و پژوهش پیرامون آن اختصاص‌یافته است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان افزود: برگزاری مراسم یک صدمین سال تأسیس تربیت‌معلم فرصتی مناسبی را برای بررسی تضارب آرا و به اشتراک‌گذاری تجارب و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اساتید تربیت‌معلم از دانشسرای مقدماتی تاکنون ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این مراسم به برنامه ریزان و سیاست گزاران دانشگاه فرهنگیان کمک کند تا از گذشته و تجارب پیشین خود بیاموزد و با درک واقعیت‌های اجتماعی و نیازهای تربیتی جامعه بستری مناسب برای معلمانی با شایستگی مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی فراهم آورد.

عروف زاده با اشاره به اهداف نکوداشت بیان کرد: ازجمله اهداف نکوداشت یک صدمین سال تأسیس تربیت‌معلم در ایران شامل بررسی سیر تحولی تربیت‌معلم از دارالمعلمین تا دانشگاه فرهنگیان، گرامیداشت سال‌ها پویایی و تلاش در تربیت‌معلم، ثبت و تدوین تجارب اساتید و صاحب‌نظران، نکوداشت پیشکسوتان، کمک به ترویج گفتمان عرصه تربیت‌معلم، ایجاد بستر برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در تربیت‌معلم است.

وی در ادامه افزود: به دلیل شاخص بودن تربیت‌معلم از دیدگاه زمان در استان اصفهان به تصویر کشیدن آن در برگزاری مراسم نکوداشت یک صدمین سال تأسیس تربیت‌معلم در کشور و نشان دادن نقش سازنده‌ای استان بسیار مهم و حساس است، تمام تلاش خویش را در جهت جمع‌آوری آثار فرهیختگان تربیت‌یافته و تلاشگران در این نهاد اعم از بازنشستگان، شاغلین، کارکنان و غیره به کارخواهیم گرفت تا جلوه واقعی و پر از فراز و نشیب از سیر بالندگی و تعالی تربیت‌معلم را معرفی کرده و نشان دهیم.

 

انتهای پیام/م

 

تربیت‌معلم یک قرن پیشینه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار