مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی:

تحصیل ۶ هزار دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران/حدود ۵ هزار نفر افغانستانی در مشهد زندگی می‌کنند

تحصیل ۶ هزار دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران/حدود ۵ هزار نفر افغانستانی در مشهد زندگی می‌کنندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حسین احمدی مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی در مراسم جشن نخستین سالگرد پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در برابر داعش گفت:در حال حاضر حدود ۳۲۰ هزار نفر اتباع خارجی در ایران زندگی می‌کنند که بالغ بر ۱۵۰ نفر از آنان دارای کارت آمایش می‌باشند.

وی تصریح کرد :ما در شرایطی این پناهجویان را پذیرفتیم که کشور ما درگیر شرایط سختی بود و جنگ تحمیلی از طرفی و تحریم‌های اقتصادی از طرف دیگر کشور را متحمل مشکلاتی بسیاری کرده بود.

مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران در ابتدا توجه خود را بر تامین غذا و مسکن و امنیت پناهجویان متمرکز کرده بود و در حال حاضر این خدمات افزایش یافته و نیاز‌های آموزشی و فرهنگی پناهندگان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی افزود: در حال حاضر حدود ۷۳هزار نفر از اتباع در مدارس ما از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان مشغول به تحصیل می‌باشمد. هم چنین بالغ بر ۶هزار دانشجو از اتباع خارجی در دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند.

وی در رابطه با افغانستانی های ساکن مشهد گفت:حدود ۵هزار نفر از ۳۲ هزار افغانستانی در مشهد زندگی می‌کنند.

مدیر کل امور اتباع خراسان رضوی گفت:سه کمیته ساماندهی در اداره کل اتباع خارجی وجود دارد ؛ در کمیسیون اول بالغ بر ۲۳ نهاد دولتی عضو این کمیسیون هستند که مسائل و نیاز‌های پناهندگان را برطرف می‌کند ؛ کمیسیون دوم به مسائل فرهنگی پناهندگان رسیدگی می‌کند که ساماندهی امور مدافعان از جمله وظایف آن است ؛ در همین راستا پناهندگان زیادی در جبهه مقاومت علیه داعش به شهادت رسیدند.

احمدی افزود:اگر اکنون ما پیروزی مقاومت علیه داعش را جشن می‌گیریم از برکت خون همین شهدا است.

انتهای پیام //م.ص
 

تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران

برچسب ها: اتباع خارجی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.