طرح ارتقای سلامت نوجوانی، برای هفت هزارو231 دانش آموز مدارس شبانه‎روزی استان کردستان در سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان در مراسم افتتاحیه اجرای طرح ارتقاء سلامت نوجوانی که در سالن اجتماعات  دبیرستان تیزهوشان دخترانه فرزانگان در سنندج برگزار شد، گفت:توسعه آموزش های فنی وحرفه ایی ونظری درمناطق روستایی وحاشیه شهرهای استان از اهداف آموزش وپرورش استان است.

وی افزود: امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در آموزشگاه های شبانه روزی متوسطه اول و دوم تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

خوشگوار بیان کرد: با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح، لازم است برای دانش آموزان در طول سال تحصیلی حداقل ۱۲ جلسه آموزشی در موضوعات مختلف تغذیه ای، بلوغ، سلامت جسمی و روانی برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به اهمیت طرح در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت دستگاه های درون و برون سازمانی جهت تهیه بسته های بهداشتی برای دانش آموزان خوابگاهی اهتمام کنیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: با توجه به اهمیت طرح در مدارس مذکور سه موضوع آموزش، تغذیه و بهداشت در اولویت های کاری این معاونت قرار دارند و در کلیه بازدید ها تحت پیگیری قرار می گیرد.
مهدی نامدار ادامه داد: در این مدارس آموزش های سرپرستان خوابگاه ها بیش از سایر همکاران دیگر مورد توجه قرار می گیرد چون ۲۴ ساعته با دانش آموزان در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: همچنین با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش جهت اجرای طرح در مدارس، دوره ضمن خدمت برای سرپرستان مدارس شبانه روزی برگزار می شود.

کارگاه توانمند سازی سرپرستان مدارس شبانه روزی استان کردستان امروز چهارشنبه با حضور 200 نفر از سرپرستان این مدارس در سنندج برگزار و شرکت کنندگان با نحوه مقابله با حوادث، بحران، بهداشت فردی، روانی و بلوغ دانش آموزان آشنا شدند.

گفتنی است؛در پایان این مراسم از سرپرستان خوابگاههای سطح استان کردستان با لوح تقدیر وهدیه نقدی قدردانی شد.

انتهای پیام/م

افتتاحیه اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در مدارس شبانه روزی در  استان کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.