رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره چگونگی برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای سال آینده توضیحاتی داد.

بررسی تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان در پایه هشتم/ چگونگی برگزاری آزمون ورودی در سال آیندهفاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع احظار به کمیسیون ۹۰ مجلس به دلیل حواشی برگزاری آزمون تیزهوشان امسال اظهار کرد: با وجود آنکه امسال در فرایند طراحی سوال و برگزاری آزمون نقشی نداشتیم، اما برای توضیح و بررسی مطالبات نمایندگان مجلس آماده هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات خانواده‌های دانش‌آموزان انجام تکمیل ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان پایه هشتم است و این مطالبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزانی که امسال در پایه هفتم مدارس تیزهوشان پذیرفته شده‌اند گفت: به اذعان معلمان مدارس دانش‌اموزان دچار دو‌دستگی هستند و این موضوع نسبت به سال‌های گذشته پر‌رنگ‌تر شده است.

مهاجرانی درباره چگونگی برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای سال آینده تصریح کرد: در حال بررسی هستیم تا روش آزمون سال آینده مشخص شود و هنوز تستی یا تشریحی بودن آزمون مشخص نشده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: سال گذشته علاوه بر فرایند اجرا طراحی محتوا هم با مرکز سنجش آموزش‌پرورش بود، اما برای سال آینده طراحی سوالات با مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان است و چگونگی فرایند برگزاری را تا پیش از پایان سال تحصیلی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

بررسی مطالبات خانواده‌های برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.