رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کنگره ملی قلب و ورزش گفت:مشارکت و عزم همگانی مسئولان استانی در توسعه و ارتقاء سطح سلامت جامعه بسیار اثر گذار است.  

بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر جهان ناشی از بیماری های غیر واگیر استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: همانطور که میدانیم بیماری ها به دو دسته واگیر و غیر واگیر دسته بندی می شوند ، که خوشبختانه با اقدامات ارزنده ای که در حوزه سلامت کشور صورت گرفته ، بیماری های واگیر در حد زیادی کنترل شده و مرگ و میر ناشی از آن ها به طور چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: راه اندازی بخش پیوند قلب و کبد به عنوان یکی از نیازهای منطقه غرب کشور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دستور کار است.


وی بیان کرد:  در بروز بیماری های غیر واگیر همچون دیابت ، بیماری های قلبی و عروقی ، سرطان  عوامل گوناگون داخلی و خارجی اثر گذار هستند.

مرادی گفت:  عواملی چون سن ، جنس ، ژنتیک از جمله فاکتورهای داخلی و عواملی چون رژیم غذایی ، تحرک و عدم مصرف دخانیات از جمله فاکتورهایی است که در بروز بیماری های غیر واگیر موثر هستند

وی ادامه داد: از جمله اهداف این کنگره تاکید و ارتقاء سواد و آگاهی پیرامون عوامل دخیل در بروز بیماری هایی است که به سبک زندگی افراد بستگی داشته و با رعایت و اصلاح روند زندگی می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد.

مرادی بیان کرد: طبق تحقیقات جهانی بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر جهان ناشی از بیماری های غیر واگیر است و در این بین بیماری های قلبی عروقی در رتبه نخست بیماری های غیر واگیر و از جمله مهمترین عامل مرگ و میر در دنیا از جمله کشور ما قرار دارد.

وی گفت:شیوع بالای این بیماری و وجود آماری مبنی بر اینکه از هر ۴ مورد مرگ یک مورد مربوط به بیماری های قلبی عروقی است خود خبر از لزوم توجه دو چندان مردم به سبک زندگی در پیشگیری از این بیماری را می دهد.

وی افزود: ورزش مداوم با کاهش وزن ، کاهش BMI ، کاهش درصد چربی و کلسترول و تنظیم فشار خون نقش بسزایی در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی را دارد.

مرادی بیان کرد : در بیست سال خدمات رسانی بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه ، بیش از ۲۱ هزار عمل جراحی و بیش از ۷۰ هزار اقدام درمانی ویژه همچون آنژیوگرافی به مردم ارائه شده است.

وی گفت:درکنار ارتقاء تعداد تخت های بیمارستانی و آموزش پزشکان متخصص قلب و عروق که در استان کرمانشاه صورت گرفته ، ارتقای آگاهی مردم و انجام مراقبت های لازم و تغییر نگرش در سبک زندگی برای کاهش آمار بروز بیماری های قلبی و عروقی لازم است

مرادی افزود:  اتخاذ سیاست جامع در سطح استانی و ملی و تدوین و اجرای راه حل های موثر در مقابله با چالش های حوزه سلامت و ارتقای روز افزون این حوزه از جمله دیگر مواردی است که نیازمند توجه است.

انتهای  پیام/ز

بیش از ۲۱ هزار عمل جراحی در بیمارستان امام علی انجام شده است

برچسب ها: درمان ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.