به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان طی مطالعهای که در آن ۲۰۰۰ فرد بزرگسال که در ۱۲ ماه گذشته در بیرون غذا خورده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. اینستاگرام و فسبوک نقش کلیدی برایشان داشت. بیش از یک سوم افراد این کار را برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و فالوورهایشان انجام می دادند و 42 درصد نیز صرفا به خاطر پیشنهاد دادن یک مکان خوب برای صرف غذا این کار را انجام می دادند.
بیشتربخوانید :زندگی با فیلتر اینستاگرام!
تحقیقات نشان داده اند، به طور کلی 40 درصد بزرگسالان غذاهایی را که در رستوران می خورند در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که این تصاویر بیشترین لایک ها را در صفحات اینستاگرام و فیسبوک به خود اختصاص می دهند.
محققان طی مطالعه ای که در آن 2000 فرد بزرگسال ـ که در 12 ماه گذشته در بیرون غذا خورده بودند ـ مورد بررسی قرار گرفتند، اینستاگرام و فسبوک نقش کلیدی برایشان داشت. بیش از یک سوم افراد این کار را برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و فالوورهایشان انجام می دادند و 42 درصد نیز صرفا به خاطر پیشنهاد دادن یک مکان خوب برای صرف غذا این کار را انجام می دادند.
محققان می گویند: برخی افراد آنچنان ذوقی برای عکس گرفتن از غذاهایشان داشتند که از صاحبان رستوران درخواست می کنند، لامپ هایی برسر میزشان قرار دهند که باعث شود تصاویر با کیفیت بهتر و زیباتر گرفته شوند.
آنها همچنین اضافه می کنند: یکی دیگر از مزیت های به اشتراک گذاشتن عکس ها از نظر کاربران نیز این بود که آنها قبل از رفتن به رستوران ها نسبت به قیمت غذاها اطلاع پیدا می کردند و یا حتی می توانستند میزها را برای مناسبت های خاص به صورت آنلاین رزرو کنند.
کریستی موریس که بنیانگذار یک سایت بیزینسی معروف است، می گوید: هرچند رستورانها بواسطه مخاطبان شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند و ممکن است لحظه ای مشتریانی داشته باشند، رستوران ها نباید از این مسأله غافل شوند که در نهایت کیفیت غذای آنهاست که مشتری های آنها را در طول زمان نگه می دارد.
منبع: تابناک باتو
انتهای پیام/