مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اولویت دامپزشکی را کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر عنوان کرد.

اولویت دامپزشکی کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیرشانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اولویت دامپزشکی در استان مرکزی را کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانست و گفت: خوشبختانه در شهرستان فراهان توانستیم بیش از ۶ هزارو ۳۰۰ راس دام سنگین را به شکل رایگان بر علیه این بیماری‌ها واکسینه کنیم.

شانقی در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم گفت: خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی در این استان دیده نشده و استان مرکزی جزء استان‌های پاک در این مورد است.

وی اضافه کرد: امسال با اقدامات انجام شده و ۵ هزار مورد پایش و مراقبت از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و طیور صنعتی و طیور روستایی و کشتارگاه‌ها و بیش از ۷ هزار مورد آزمایشات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی در استان مرکزی دیده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از کاهش کانون‌های بیماری در فراهان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی به لزوم جلوگیری از قاچاق دام هم تاکید کرد و گفت: به دامداران سعی کنند به دلال‌ها و کسانی که دام آن‌ها را با قیمت بالا خریداری می‌کنند دام نفروشند به این دلیل که ممکن است این دام قاچاق شده و معضلات آن از جمله کمبود دام و گوشت و گرانی در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام / ج

سخنان مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی درباره برنامه‌های این سازمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.