به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی گمرک، با توجه به اینکه
سامانه همتا به علت مسائل داخلی خود ارائه خدمات و استفاده از سرویسهای ارائه شده توسط گمرک را به منظور دریافت اطلاعات تلفن همراه مسافری به حالت تعلیق درآورده است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای جلوگیری از بروز وقفه و زیان مسافرین، تا زمان برقراری ارتباط برخط بین سامانه ها، اطلاعات ثبت شده در سامانه گمرک را هر ۳ روز یکبار به سامانه همتا ارسال مینماید تا در سامانه همتا نسبت به فعال سازی اقدام شود و در این حالت نیازی به ثبت مجدد اطلاعات در سامانه همتا نخواهد بود.
همچنین تیم فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت، به صورت همه جانبه در تلاش هستند تا زیر ساخت ارتباطی لازم را فراهم و سرویسهای مورد نیاز را در اختیار گمرک قرار دهند که در نتیجه آن به منظور ایجاد تسهیل برای مسافرین گرامی و همچنین جلوگیری از موازی کاری، اطلاعات ثبت شده در سامانه گمرک به صورت برخط به سامانه همتا ارسال و تلفن همراه مربوطه فعال خواهد شد و نیاز به مراجعه به درگاه سامانه همتا جهت ثبت دوباره اطلاعات نخواهد بود.
انتهای پیام/
گوشی من 97/7/4 به دستم رسید، به محض اینکه به دستم رسید رفتم پول گمرکم دادم.الان دقیقا 81 روزه هیچ اتفاقی نیفتاده و گوشیم علنا غیر استفاده شده. گمرکیا کار خودشونو درست انجام نمیدن.
گوشی من 97/7/4 به دستم رسید، به محض اینکه به دستم رسید رفتم پول گمرکم دادم.الان دقیقا 81 روزه هیچ اتفاقی نیفتاده و گوشیم علنا غیر استفاده شده. گمرکیا کار خودشونو درست انجام نمیدن.