معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:امسال در ۸۰۰ هکتار از اراضی استان گیاهان دارویی کشت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:توسعه گیاهان دارویی استان تاکنون به علت کمبود اعتبار کند بود و مسئولان در تلاشند با اختصاص اعتبار مستقل به احیای مراتع، گامی بلند برای توسعه اقتصادی استان بردارند.

باقری فرد با اشاره به اینکه امسال در ۸۰۰ هکتار از اراضی استان گیاهان دارویی کشت شده است، افزود: در۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی استان نیز این طرح در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه رقم اعتبار هزینه شده برای هر هکتار سه میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است، گفت:براساس برآوردها، ۲۰۰ هزار هکتار ازمراتع استان قابلیت کشت گیاهان دارویی دارد.

باقری فرد ادامه داد: توزیع بذر رایگان، نظارت فنی، کمک به قرق و حفاظت از طرح، از جمله حمایت‌های منابع طبیعی برای رونق تولید گیاهان دارویی در استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:سند توسعه گیاهان دارویی استان تدوین شده است که توسعه گیاهان دارویی مراتع، کشت در مزارع و ایجاد صنایع تبدیلی در آن پیش بینی شده است. کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بیش از ۲ هزار گونه گیاهی است که از این تعداد ۴۵۰ گونه آن گیاهی و دارویی است.

برخی از خبرگزاری ها از اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای توسعه گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داده بودند که تکذیب شد.

انتهای پیام/د

پیشنهاد اختصاص ردیف مستقل اعتباری برای توسعه گیاهان دارویی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.