قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام باهدف محرومیت زدایی وارد دهستان سیدابراهیم از توابع شهرستان دهلران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سید قدرت اله حسینی نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام در دهستان سید ابراهیم گفت: یکی از ماموریت های سپاه ، توجه به مناطق محروم کشور است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح کشور و استان ایلام توانسته در رفع محرومیت ها گام های موثری بردارد‌.

وی افزود: در این راستا دهستان سید ابراهیم (ع) واقع در بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران، هدف طرح پیشرفت و آبادانی قرار گرفته که بابرنامه ریزی های مناسب پیشرفت های چشمگیری در این زمینه حاصل شده است.

نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام بابیان اینکه یکی از شاخصه های انجام این طرح، ایجاد مسیر دسترسی مناسب به مناطق صعب العبور مسکونی می باشد که تاپیش از این امکان تردد در آنها بسیار کم بود، گفت: از مهمترین اهداف گروه های جهادی در روستاهای محروم، به سرانجام رساندن برنامه های فرهنگی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی می باشند.

 حسینی محورهای فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی که شامل اصول و ضوابط راهبردی و با ماموریت رفع محرومیت و آبادانی روستاهاست ،در ابعاد پنجگانه فرهنگی، تربیتی، سلامت، اشتغال و کارآفرینی و عمران برشمرد.

وی گفت: در حوزه فرهنگی روستاها، فرصت ها و تهدیدها احصا شده و اطلاعات آمار جمعیتی با هماهنگی دستگاه های مربوطه برای هر کارگروه طراحی شده است.

حسینی اضافه کرد: چهار راهبرد برای روستاها طراحی کردیم که در نتیجه ،روحیه مشارکت ها، توجه به امور معنوی، زیرساخت های معنوی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی با توجه به تاثیر فعالیت های قرارگاه در ایجاد روحیه در مناطق محروم یادآور شد: این فعالیت ها، نشاط و امید زیادی را در بین مردم روستاها بوجود آورده و موجب ارتباط تنگاتنگ بین مردم و مسولان شده است.

نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان ، فعالیت های این قرارگاه در دهستان سید ابراهیم (ع) را بدین به شرح اعلام کرد؛

1-نوسازی مسجد روستای بردی

2-طرح آبرسانی دشت امامزاده سید ابراهیم (ع) در سطح 120هکتار

3-برگزاری هفته ای کلاس سلامت(طب اسلامی) بر اساس پیشگیری ساختاری

4-برگزاری کلاس های آموزشی دام و طیور و خدمات دامپزشکی رایگان برای کلیه دامداران

4- برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت برای فرهنگیان دهستان

5- برگزاری کلاس سلامت برای معلمین و دانش آموزان

6-ساخت 6 خانه مسکونی برای افراد بی بضاعت در روستای سرکمر

7-رنگ آمیزی و مرمت مدارس شهید شمسی،شهید آدینه ،شهید اکبری خربزان و شهید جعفری سرکمر

انتهای پیام/ب

 

دهستان سیدابراهیم (ع)، مقصد گروه های جهادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.