مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: برای نخستین بار در این شهرستان، زعفران کاشته شده به روش ایروپونیک (هواکاشت)، به بهره برداری رسید.

برداشت زعفران کشت شده به روش ایروپونیک

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: کاشت زعفران به روش ایروپونیک در این شهرستان توسط یکی از بهره‌برداران بخش مرکزی در شهریورماه سال جاری انجام شد که این محصول درحال حاضر به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: کشت مذکور در گلخانه‌ای به مساحت ۱۰۰ متر مربع و در ۸ طبقه انجام شده است.

موسوی درباره ویژگی‌های روش ایروپونیک یا سیستم هواکاشت تصریح کرد: ایروپونیک، روشی نوین در کاشت برخی محصولات از جمله زعفران است که با توجه به استفاده حداکثری از فضا‌های عمودی و افقی گلخانه می‌توان از آن به عنوان سیستمی بهره‌ور در تولید نام برد.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را حصول اطمینان از توجیه‌پذیری اقتصادی برای بهره‌برداران منطقه ذکر کرد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از فضا، حفظ محصول از سرمازدگی و تولید زعفران ارگانیک و سالم، تنها یخشی از مزیت‌های این روش به شمار می‌رود.

موسوی ادامه داد: این طرح همچنین در ایجاد و توسعه اشتغال خانگی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش به سزایی ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تصریح کرد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۳۰۰ خانوار بهره‌بردار زعفران است که با سطح زیر کشت ۷ هزار ۲۰۰ هکتار زعفران در جایگاه سوم استان خراسان رضوی قرار دارد.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

تولید زعفران به روش ایروپونیک درکاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.