ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا از خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امید جهانخواه ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: طی هشت ماه امسال یک میلیون و ۹۱۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲۹ درصد و از نظر ارزش ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: صادرات کالا از خراسان رضوی طی مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۸۴ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار بود.

ناظر گمرک خراسان رضوی اظهار داشت: از کل ارزش صادرات کالا در هشت ماه امسال ۶ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۴۳ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بود.

جهانخواه گفت: در این مدت ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۱ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزش یک دهم درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی در هشت ماه امسال زعفران، کف پوش، روغن‌های سبک و فرآورده‌های آن بوده است.

ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: عمده کشور‌های مقصد صادرات، افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی بود.

جهانخواه اظهار داشت: عمده کالا‌های وارداتی امسال نیز پنبه، برنج، واگن‌های روباز، واگن‌های باری سبک و سنگین غیر خودرو و عمده کشور‌های مبدا، ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه و آلمان بود.

وی تصریح کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در هشت ماه امسال مثبت و معادل یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار بود.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در این مدت یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۱۸۰ مسافر از طریق گمرکات مرزی خراسان رضوی و فرودگاه مشهد تردد داشتند که از این تعداد ۹۹۴ هزار و ۲۱۴ نفر وارد کشور و ۹۶۷ هزار و ۹۶۶ نفر از کشور خارج شدند.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

انتهای پیام // ف. ک


افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی

برچسب ها: گمرک ، صادرات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.