کهتری: تیم ملی پاراتیروکمان در بلاتکلیفی به سر می‌برد

رئیس انجمن پاراتیروکمان گفت: تیم ملی در بلاتکلیفی به سر می‌برد و ما در این مدت دچار خلا شدیم که جبران آن کار سختی است.

کهتری: تیم ملی پاراتیروکمان در بلاتکلیفی به سر می‌بردمجید کهتری رئیس انجمن پارا تیر و کمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره وضعیت کنونی تیم ملی بیان کرد: بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا متاسفانه اردو و برنامه‌ای برای تیم ملی نداشتیم چرا که رشته پاراتیروکمان به فدراسیون تیروکمان سپرده شد و همچنین کمیته ملی پارالمپیک باید مجمع انتخاباتی را برگزار می‌کرد و به همین دلیل تیم ملی در بلاتکلیفی به سر می‌برد و ما در این مدت دچار خلا شدیم که جبران آن کار سختی است.

او ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته وضعیت کمیته ملی پارالمپیک مشخص شد و با توجه به اینکه از ابتدای فروردین ماه سال آینده رشته ما به طور کامل به فدراسیون تیروکمان سپرده می‌شود، برنامه انتهای سال را با هماهنگی کمیته و فدراسیون جانبازان و معلولین پیگیری خواهیم کرد.

شعبانی بهار قول داده که از تیم ملی پاراتیروکمان حمایت می‌کند

کهتری افزود: رئیس انجمن پاراتیروکمان عنوان کرد: فدراسیون جانبازان و معلولین تا پایان امسال متولی پاراتیروکمان است و سال بعد تمام موارد بر عهده فدراسیون تیروکمان است که امیدوارم این فدراسیون هم حمایت لازم را از رشته ما داشته باشد تا روند موفقیت‌های تیم ملی ادامه پیدا کند. البته فدراسیون تیروکمان در حال حاضر برای رکورد گیری سایت مجموعه آزادی را در اختیار ما گذاشته است و شعبانی بهار قول داده که از تیم ملی پاراتیروکمان حمایت می‌کند.

نفرات برتر مسابقات کشوری به تیم ملی راه پیدا می‌کنند

او تصریح کرد: بر همین اساس روز پنجشنبه ۲۹ آذر ماه مسابقات رکوردگیری کشور در هر دو گروه مردان و بانوان برگزار می‌کنیم تا نفرات برتر کشور مشخص شوند و به طور حتم این ورزشکاران به ترکیبی که در بازی‌های پاراآسیایی حضور داشت اضافه خواهند شد تا در بخش کامپوند و ریکرو بهترین کمانداران راهی مسابقات جهانی هلند شوند.

مسابقات جهانی هلند مهمترین رویداد پاراتیروکمان پیش از پارالمپیک است

کهتری درباره رقابت‌های جهانی هلند و کسب سهمیه پارالمپیک توکیو گفت: ابتدای خردادماه سال آینده رقابت‌های جهانی به میزبانی کشور هلند برگزار خواهد شد و این مسابقات مهمترین رویداد پاراتیروکمان پیش از پارالمپیک است. مسابقات جهانی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که در این دوره قسمت بیشتر سهمیه‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در بین نفرات برتر توزیع می‌شود و از این حیث برای تمام تیم‌ها حائز اهمیت است.

کسب سهمیه پارالمپیک در مسابقات قاره‌ای سخت است

رئیس انجمن پاراتیروکمان تصریح کرد: کسب سهمیه پارالمپیک در رشته پاراتیروکمان از ابتدای سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود که در ابتدا تیم‌ها باید در جهانی هلند کسب سهمیه کنند و پس از آن رقابت‌های قهرمانی قاره‌ها برگزار خواهد شد تا تکلیف سهمیه‌های باقی مانده مشخص شود که کسب سهمیه در قاره‌ای کار بسیار سخت تری است و ما تلاش می‌کنیم تمام سهمیه‌ها را در هلند بدست آوریم.

جهانی هلند شلوغ‌ترین رقابت‌های پاراتیروکمان خواهد بود

او عنوان کرد: مسابقات جهانی هلند شلوغ‌ترین رقابت‌های پاراتیروکمان خواهد بود چرا که تمام تیم‌های دنیا برای کسب سهمیه پارالمپیک در این مسابقات حاضر می‌شوند و به طور حتم رسیدن به مدال و سهمیه توکیو کار سختی خواهد بود.

کهتری درباره حریفان تیم ملی در این رقابت‌ها گفت: در حال حاضر در قاره آسیا علاوه بر تیم ملی ایران، تیم‌های چین، کره جنوبی و هند حریفان جدی هستند و در کشور‌های اروپایی نیز ایتالیا، آلمان از رقبای قدرتمند ما محسوب می‌شوند که در مجموع می‌توان گفت: رشته پاراتیروکمان در این سال‌ها رشد خوبی داشته و امروز تمام تیم‌ها حریف جدی به شمار می‌روند.

برگزاری زودهنگام جهانی هلند کار ما را با مشکل مواجه کرده است

او تصریح کرد: پیش از این مسابقات جهانی در شهریور یا مهر ماه برگزار می‌شد و به همین دلیل ما از نظر زمانی فرصت بیشتری برای تمرین داشتیم، اما برگزاری این رقابت‌ها در خردادماه و همچنین تعطیلات نوروزی و انتقال رشته ما از ابتدای سال آینده به فدراسیون تیروکمان کار ما را برای موفقیت در جهانی هلند با مشکل مواجه کرده است.

تا پایان سال ۳ مرحله اردوی آمادگی را برگزار می‌کنیم

کهتری درباره برگزاری اردوی تیم ملی گفت: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته قصد داریم تا پایان سال ۳ مرحله اردو برای تیم ملی برگزار کنیم و اگر شرایط یکی از هیئت‌های استان‌های جنوبی مناسب بود اردوی تیم ملی را در آن هیئت برگزار کنیم.

نتایج تیم ملی ثابت کرد عملکرد مربیان داخلی بهتر از مربیان خارجی است

کهتری در مورد کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: قبل از پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از سرمربیان خارجی بهره گرفتیم، اما در زمان حضور آن‌ها در مسابقات مختلف تنها ۱۳ مدال کسب کردیم، اما از ریو تاکنون که هدایت تیم ملی بر عهده مربیان داخلی گذاشته شد توانستیم ۲۷ مدال کسب کنیم که این نشان می‌دهد در بخش کسب مدال رشد ۵۰ درصدی داشتیم و مربیان ایرانی عملکرد بهتری در مقایسه با مربیان خارجی داشتند و در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شاهد ثبت رکورد‌های خیلی خوب از سوی ورزشکاران بودیم.


در تلاش هستیم فراتر از پارالمپیک ریو عمل کنیم


او بیان کرد: در مورد ترکیب اعزامی به توکیو در تلاش هستیم فراتر از پارالمپیک ریو عمل کنیم چرا که چند سال از آن زمان گذشته و باید تلاش کنیم تا بهترین ترکیب را راهی توکیو کنیم تا تعداد مدال‌های پارالمپیکی بیشتری سهم تیم ملی ایران شود.

امیدوارم قهرمانان ما با افت عملکرد مواجه نشوند

رئیس انجمن پاراتیروکمان در پایان گفت: امیدوارم که روند خوب ما در آن طرف سال هم ادامه پیدا کند تا قهرمانان ما افت نکرده و بتوانند روند خوب خود را ادامه دهند. قرار شده در سال جدید بودجه رشته ما از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای فدراسیون تیروکمان واریز شود و تمام سعی مان را به کار می‌گیریم که در هلند بیشترین سهمیه را بدست آوریم.


بیشتر بخوانید:

برترین ورزشکاران معلول جهان را بهتر بشناسیم

رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولین: مشکلات مالی باعث تعویق مسابقات کشوری شده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار