نوسانات نرخ ارز یکی از مشکلات شرکت‌های حمل ونقل است/ تصمیمات خلق‌الساعه باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی در حوزه حمل‌ونقل شده استرئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: تصمیمات خلق‌الساعه و قوانین و مقررات در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت، این حوزه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،احمد زمانیان رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در نشست خبری انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر٢٢٠ شرکت حمل نقل بین المللی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ تا به الان اتفاقاتی رقم خورده است که شاهد کاهش در صادرات، واردات و ترانزیت هستیم.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از مشکلات از سوی دیگر کشور‌ها این است که برای مثال کشور ترکمنستان محدودیت ورود روزانه ۳۰ کامیون را در مرز سرخس قرار داده است که منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است و این امر باعث شده، حجم کالایی که از سوی مرز سرخس حمل می‌شد، به سمت مرز لطف آباد برود.

زمانیان همچنین نوسانات نرخ ارز را از دیگر مشکلات شرکت‌های حمل ونقل در استان و کشور دانست.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی تصریح کرد: از دیگر عوامل موثر در کاهش حجم ترانزیتی ما، تحریم‌های آمریکا در خصوص کشتیرانی است که کشتی‌های بزرگ اجازه ورود به ایران را ندارند. تمامی این عوامل در میزان حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیت ما در ۸ ماه سال جاری و سال ۹۶ تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان افزود: در سال ۹۶ حدود ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تن کالا از مرز‌های استان، صادرات، واردات و ترانزیت انجام شده است و در ۸ ماهه اول سال جاری تنها ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار تن کالا در این حوزه صورت گرفته است.

انتهای پیام // م. ا
 


فعالیت ٢٢٠ شرکت حمل نقل بین المللی در استان خراسان رضوی

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.