مهاجرانی گفت: سهم دختران در جشنواره کم شده است و به دنبال این هستیم تا حضور دختران را افزایش دهیم.

جشنواره جوان خوارزمی از جنس ما می‌توانیم استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی که امروز در مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه این جشنواره اکنون جوانی برومند شده است، گفت: جشنواره جوان خوارزمی از جنس تغییر و ساختن و مصداق فرمایش مقام معظم رهبری و ما می‌توانیم است.

مهاجرانی با اشاره به طرح‌های دانش آموزی رسیده‌ شده به این جشنواره، گفت: 8 هزار و 642 طرح در بخش دانش آموزی ثبت شده‌اند که از مجموع آنها بیش از 400 طرح مورد داوری قرار گرفته و 31 طرح و 37 نفر مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه آنچه که برای تغییر کشور لازم است اکنون در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از این طرح‌ها قابلیت تجاری شدن را دارند.

وی درباره حضور دختران و پسران در این جشنواره اظهار کرد: همیشه سهم دختران بیشتر از پسران بوده است اما به دلیل آن که این طرح‌ها به سمت مباحث فنی رفته‌ سهم دختران کم شده است و به دنبال این هستیم تا حضور دختران را در جشنواره افزایش دهیم.

در ادامه مراسم علیرضا اللهیاری‌ دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با اشاره به فراخوان جشنواره جوان خوارزمی بیان کرد: فراخوان این جشنواره در فروردین ماه اعلام شد و بر اساس آن 675 اثر انتخاب شدند که بر مبنای آن 375 طرح به 16 گروه تخصصی فرستاده شدند.

اللهیاری‌ با اشاره به انتخاب 12 طرح دانش پژوه و فن‌آور در جشنواره گفت: از میان این طرح‌ها 5 مورد پژوهش بنیادی، 3 مورد پژوهش کاربردی، 2 طرح توسعه و 2 طرح توسعه نوآوری بوده‌اند.

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی درباره طرح‌های صنعتی و نیمه صنعتی جشنواره خوارزمی بیان کرد: اکنون 2 طرح در آستانه صنعتی شدن، 5 طرح نیمه صنعتی و 2 طرح با قابلیت تجاری شدن وجود دارد. خوشحال هستیم که در حال حاضر بیش از 8 هزار طرح فن‌آورانه‌ از سراسر کشور برای ما ارسال شده است.

انتهای پیام/

انتخاب 12  طرح دانش پژوه و فن‌آور در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار