مدیرعامل کشتیرانی گفت: به شیپ یارد‌های داخل تضمین می‌دهیم که تمامی تعمیرات ناوگان‌های خود را انجام می‌دهیم.

ضرورت توسعه تعمیرات حوزه کشتیرانی/ کسب رتبه ۲۳ کشتیرانی در دنیابه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدی مدیرعامل کشتیرانی ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران با بیان اینکه ایران ظرفیت‌ها و مزیت‌های قابل توجهی در حوزه دریا و کشتیرانی دارد، اظهار کرد: اگر به ظرفیت‌ها و مزیت‌ها با دقت توجه کنیم، راهبرد مربوط به آن را می‌توانیم بر اساس آن تنظیم و به صورت هدفمند‌تر عمل کنیم.

سعیدی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و هدفگذاری‌های مبتنی بر دانش روز در توسعه صنایع دریایی بسیار مهم است و امروزه مدیریت منابع مهم‌ترین ضرورت دنیا به شمار می‌رود و در هیچ جای دنیا منابع نامحدود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شیپ‌ یارد‌های اروپایی برای ساخت کانتینربرها امروزه به سمت کشورهای آسیای شرقی حرکت کرده است، افزود: مزیت‌های بسیار زیادی در صنعت کشتی‌سازی داریم و در این حوزه می‌توانیم از شرکت‌های دانش بنیان قوی استفاده کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی ایران با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، ناوگان بزرگی دارند که اگر شیپ یاردهای داخلی در حوزه تعمیرات متمرکز شوند ما به آن تضمین می‌دهیم که حتما در طول سال مشتری خواهند داشت، افزود: بسیاری از کشورهای منطقه در تعمیرات متمرکز شده‌اند و ضرورت دارد با کمک شرکت نفتکش مسیر توسعه بر حوزه تعمیرات را افزایش دهیم.

سعیدی با بیان اینکه شرایط ویژه‌ای در بعد بین‌المللی و اقتصاد داخلی حمل‌ونقل داریم، افزود: نبرد فعلی آمریکا با ما، بی‌تردید نبرد لجستیک است و قطعا اگر در این حوزه موفق نشوند تحریم‌های آنها به نتیجه نخواهد رسید و همین دلیل کشتیرانی ایران را مورد تحریم قرار داده‌اند.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد ما با درک شرایط درست، اختلافات داخلی را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم در نبرد لجستیک، ناوگان کشتیرانی و ناوگان نفتکش عقب بیفتند که در این صورت آمریکا سرجای خود می‌نشیند.

مدیرعامل کشتیرانی ایران با بیان اینکه دنیای کنونی، دنیای ۱۰ سال گذشته نیست، افزود: تنوع در تجارت دریانوردی اجازه نمی‌دهد که نقشه‌هایی از خارج از کشور علیه ما پیاده و عملیاتی شود.

سعیدی اظهار کرد: شرکت کشتیرانی ایران در سال ۹۴ رتبه ۲۳ دنیا را داشته و امروز به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است.

مدیرعامل کشتیرانی در پایان گفت: در جنگ، تجار آمریکا موفق نخواهد شد و ایران می‌تواند با هوشمندی و تفکر به اهداف خود دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار