مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: هر ساله ۹ میلیارد تومان تجهیزات روز دنیا برای ارتقای بخش آزمایشگاهی وارد می‌کنیم.

ورود ۹ میلیارد تجهیزات روز دنیا توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاکبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا حسینی مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته با بیان اینکه سعی کرده‌ایم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را در تمامی استان‌های کشور فعال کنیم، اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نیرو به صورت مستقیم در شرکت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک فعال هستند و بیش از ۶۵ درصد از همکاران آزمایشگاه فنی و مکانیک تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام آزمایش‌های کنترل کیفی مصالح ساختمانی است و انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت در حین اجرا از دیگر وظایف اصلی این آزمایشگاه به شمار می‌رود.

حسینی اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۲۰۰ شعبه در مراکز استان‌ها و حدود ۹۰۰ واحد محلی دارد که آزمایش‌های محلی بر روی پروژه‌ها در این مراکز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک با بیان اینکه بسیاری از آئین‌نامه‌های خارجی و استاندارد‌ها توسط مترجمان خبره در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ترجمه می‌شود، گفت: تمامی این اطلاعات در اختیار کارشناسان قرار گرفته و این سازمان با سازمان ملی استاندارد در تهیه و تدوین آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها دارد.

وی اظهار کرد: مهندسان در پایه ۱ و ۲ ژئوتکنیک و راه‌سازی فعالیت می‌کنند و مقاومت مصالح و خاک را در آزمایشگاه‌های خود انجام می‌دهند.

حسینی بیان کرد: وظیفه اصلی ما به‌روز‌رسانی آزمایشگاه‌ها است و ما سعی می‌کنیم آخرین اطلاعات و فناوری‌های آزمایشگاهی روز دنیا را در اختیار متخصصان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک از ورود یک سامانه جدید آزمایشگاهی در حوزه فنی و مکانیک خاک خبر داد و افزود: بر اساس این سامانه میزان خرابی راه‌ها بررسی و هزینه‌های موردنظر آن مشخص می‌شود. با طراحی این سامانه دغدغه برنامه‌ریزی برای مدیریت و نگهداری راه‌ها برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدوارم در آینده نزدیک تجهیزات جدید روز دنیا را برای اندازه‌گیری کیفیت مصالح ساختمانی در حوزه ساخت‌وساز و واحدهای مسکونی وارد کنیم.

حسینی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر مطالبات این شرکت و پیمانکاران، گفت: هرساله ۸ تا ۹ میلیارد تومان تجهیزات جدید وارد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌شود و برای ارائه خدمات جدید دنیا باید بتوانیم محصولات بیشتری وارد کنیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک گفت: تا این لحظه کف حقوق ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار