زارعی گفت: به طور حتم حضور و کمک خیر‌ین و نیکوکاران می‌تواند شتاب استارت آپ‌ها را برای پیاده‌سازی ایده‌ها بیشتر کند.

نهادینه کردن دانش اینترنت اشیاء به کمک توان نخبگان/ کمک خیرین شتاب استارت آپ‌های دانشجویان را بیشتر می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس زارعی‌ رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران در همایش استارت آپ‌ ویکند‌ اینترنت اشیاء که در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این استارت‌ آپ‌ از امروز الی 30 آذر در این پارک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد یک پلتفرم‌ جهانی است که کشور ما با کمی تأخیر آن را برگزار کرده است ولی خوشبختانه با وجود تاخیر عقب هم نیستیم.

زارعی تصریح کرد: موضوع استارت آپ ویکند دانشگاه تهران  اینترنت اشیاء است ولی استارت آپ IOT ایده‌های اینترنت اشیاء را در بخش دانشجویی ترغیب می‌کند تا افرادی که هنوز شرکتی ایجاد نکرده‌اند از این طریق بستر IOT بتوانند کسب و کار ایجاد کنند و دانشجویان ظرف مدت کوتاهی می‌توانند ایده‌هایی که در حوزه تخصصی IOT وجود دارد را پخته‌تر و در قالب کار تیمی جلو برده و حرکت کنند.

 

رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران درباره بستر فعالیت دانشجویان گفت:  این استارت آپ  بستری را بوجود می‌آورد و بر مبنای آن یک پلتفر‌م را برای دانشجویان ایجاد می‌کند؛ در حال حاضر جوایز این بخش نهایی نشده است ولی تیم‌های اول حدود 8 تا 10 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

 

وی گفت:برای اینکه یک باور عمومی را در اینترنت اشیاء به وجود بیاوریم یک کارگاه رایگان با حضور 400 نفر از 25 آذر ماه در دانشگاه تهران راه‌اندازی کرده‌ایم و در آن مفاهیم کلی IOC برای شرکت‌کنندگان تشریح می‌شود.

 

زارعی با اشاره به فعالیت  آکادمی اینترنت اشیاء اظهار کرد: حدود 3 سالی است که از فعالیت آکادمی اینترنت اشیاء می‌گذرد و تلاش کرده‌ایم که همزمان با توسعه این موضوع در دنیا و با بهره‌گیری از توان نخبگان جوان کشور دانش اینترنت اشیاء را در کشور و آموزش  نهادینه کنیم.

 

رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران در ادامه در خصوص نقش خیرین‌ در تبدیل ایده‌ها به کسب و کارهای پیش رو گفت: البته در سال‌های اخیر و به دنبال تأکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد دانش بنیان خیرین‌ هم به دنبال حمایت مالی از ایده‌ها و تبدیل آنها به کسب و کار پیش رو آمده‌اند.

 

زارعی ادامه داد: بنیاد نیکوکاری که با پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران همکاری می‌کند به این نتیجه رسیده است که برای کمک و حمایت از دانشجویان از طریق فرآیند استارت آپ ویکند‌ نقش حمایتی خود را ایفا کند؛ به طور حتم در این مسیر حضور و کمک خیرین‌ و نیکوکاران‌ می‌تواند شتاب استارت آپ ویکند‌ را برای پیاده‌سازی ایده‌هایشان بیشتر کنند.

استارت آپ ویکند شروع یک فرآیند کسب و کار برای جوانان است

رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران با بیان اینکه استارت آپ ویکند در حقیقت شروع یک فرآیند کسب و کار برای جوانان محسوب می‌شود گفت: استارت آپ ویکند برای شناسایی ایده‌ها و تیم‌سازی برگزار می‌شود و امیدواریم در مرحله بعد تیم‌ها بتوانند با آموزش، کسب و کار را فرا گیرند.

 

زارعی با اشاره به چگونگی برگزاری این رویداد اظهار کرد: شرکت کنندگان در این استارت آپ در طول این 3 روز بررسی و راهوری‌ آموزشی خواهند شد؛ البته شرکت کنندگان باید دوره 3 ماهه برای خلق ایده به محصول را طی کنند تا در نهایت برای ایده‌های برتر، سرمایه‌گذار پیدا شود؛ ما هیچ محدودیتی برای انتخاب ایده‌های برتر نداریم و حتی 10 ایده برتر نیز می‌تواند از تسهیلات موجود استفاده کند.

 

زارعی ادامه داد: تمامی 50 منتخب بخش علمی که در استارت آپ ویکند‌ حضور دارند ایده‌های خود را در 5 دقیقه ارائه و 10 ایده برای ایجاد 10 تیم و آغاز استارت آپ ویکند‌ انتخاب خواهند شد.

 

رئیس پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران توانسته به خوبی این استارت آپ ویکند‌ را اجرا کند، گفت: در جشنواره امسال 100 ایده وجود داشت که از این میزان 10 ایده به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند  و طی این 3 روز تیم‌ها به کسب و کار در حالت ابتدایی دست پیدا می‌کنند و در انتها با برگزاری مسابقه، تیم‌های برتر برای استقرار در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار