پژوهشگران برگزیده استان قزوین در تالار دهخدا دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری، از ۲۲ پژوهشگر برتر دانشگاه‌ها، مراکز علمی و صنعتی، حوزه علمیه و آموزش و پرورش و از صاحبان ۵ طرح فناورانه و ۵ ایده برتر تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این مراسم گفت: دانشگاه‌ها باید به مردم نفع برسانند و قرآن کسانی که اهل فکر و پژوهش نیستند توبیخ می‌کند.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی افزود: نباید بدون تحقیق مطلبی را ارائه کرد چرا که بعضی از سخن‌ها روی فکر و اندیشه نیست و ریشه علمی ندارد و این نوع تحقیقات به هیچ جای محکمی وصل نیستند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در این مراسم بر ضرورت پیاده کردن گفتمان پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: بسیاری از مدیران دستگاه‌ها پژوهش گریز هستند و هنوز گفتمان پژوهشی به دلیل دیربازده بودن در حوزه اجرایی ساری و جاری نشده است.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه باید ارتباط میان دانشگاه و صنعت تقویت شود، افزود: در حوزه دانشگاهی نیز تنها بر مقاله محوری تاکید می‌شود و برای رفع این کاستی و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه باید اقدام شود.

معاون استاندار ادامه داد: راه اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز جهاد دانشگاهی از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است که کفایت نمی‌کند و باید با توجه به شرایط فعلی جامعه به سمت استفاده از تحقیقات و پژوهش‌ها در تمامی ابعاد جامعه حرکت کنیم.

یاری دبیر اجرایی ستاد هفته پژوهش هم در این مراسم از انعقاد ۴ قرار داد در پارک علم و فناوری خبر داد.

در پایان این مراسم از کتاب سند و مجموعه آمایش علم و فناوری رونمایی شد.

انتهای پیام/

مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار