نماینده مجلس مطرح کرد؛

نگاه مجرمانه ای به فعالیت بخش خصوصی/ حوزه حمل ونقل درآمدی پایدار برای ایران است

وکیلی گفت: به فعالیت اقتصادی بخش خصوصی نگاه مجرمانه ای می شود و باید این نگاه را تغییر داد.

نگاه مجرمانه ای به فعالیت بخش خصوصی/ حوزه حمل ونقل درآمدی پایدار برای ایران استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم نامه های بندری با بیان اینکه هرگاه از بخش خصوصی صحبت به میان می آید جلوه خوبی بین بخش های اقتصادی ایجاد نمی شود گفت: همه بخش های اقتصادی تمایل دارند آویزان و وابسته دولت باشند.

وی ادامه داد: به دلیل حضور دلالان نگاه مجرمانه ای به بخش خصوصی می شود و همین موضوع باعث شده که امنیت سرمایه گذاری در کشور سلب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: همه به این موضوع فکر می کنیم که فعالان اقتصادی اموال خود را از کجا آورده اند و البته این فکر درست است و ما در یک جامعه ای هستیم که باید تمامی زوایای فعالیت اقتصادی، شفاف سازی شود.

وکیلی با بیان اینکه باید در بخش سرمایه گذاری باید اراده و خلاقیت و نوآوری باشد افزود: البته در حوزه حمل ونقل دریایی و ریلی ساختارها تغییر کرده و گروه های حاضر با بخش خصوصی همکاری کرده اند.

وی افزود: هزینه ها در اقتصاد به حدی افزایش یافته که قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست و هزینه های انجام پروژه ها بسیار سرسام آور شده است.

وکیلی با بیان اینکه در هر کشوری باید شاخص بندرداری قوی و قدرتمند باشد افزود: با چنین شرایط و ظرفیت حجم سرمایه گذاری بسیار پایین است و این شرایط برای کشور خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه ایران در چند سال گذشته از ایران عقب تر بودند گفت : متاسفاته تحریم ها کاری کردند که در حوزه فرصت ها و ظرفیت های حمل ونقلی از ما جلوتر رفتند و ما باید از فرصت تحریم های اعمال شده استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: حوزه حمل ونقل یک درآمد پایدار است و باید این فرصت را برای ملت ایران ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

باید از فرصت تحریم های اعمال شده استفاده کنیم

برچسب ها: بخش خصوصی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار