مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از رونمایی کتاب " نگاهی به شهر خلاق، تجربه اصفهان" خبر داد وگفت : در این کتاب بیشتر بر تجربه اصفهان بعد از پیوستن به شبکه شهر خلاق توجه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین قورچانی مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق نخستین ‌بار در اصفهان ، اظهار کرد : هدف اصلی شبکه شهرهای خلاق، توسعه پایدار شهری است یعنی  توسعه ای که مبتنی بر محیط زیست و اقتصاد پایدار شهر باشد و در این مسیرفرآیندهایی باید انجام شود که فقط به اسم و نشان اکتفا نکنیم و بتوانیم از پیوستن به شبکه شهرهای خلاق استفاده حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدف ما ورود به حوزه اقتصاد خلاق، اقتصادی مبتنی بر دانش و صنایع خلاق است ، گفت : از این رو با همکاری شرکت سامان گستر به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق و همچین شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان ، به برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع خلاق کشور در اصفهان اقدام کردیم.

مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود : در این نمایشگاه به دنبال ایجاد نگاهی دگرگون به صنایع خلاق هستیم، با توجه به اینکه پیشینه اقتصاد اصفهان مبتنی بر صنایع خلاق بوده و این نوع اقتصاد از دیرباز در شهر اصفهان ارزش‌آفرینی داشته است، مجددا بازگشتی داشتیم به صنایعی که با محیط زیست شهر و زیست بوم آن تناسب دارد، این صنایع نه تنها آلاینده نبوده و ارزش افزوده بالایی دارد، آب‌بر نیز نیستند.

قورچانی اضافه کرد: صنایع خلاق مبتنی بر هنر فرهنگ و خلاقیت های شهری اصفهان است و می‌تواند به صادرات و جذب گردشگر کمک کند چنانچه با صادر شدن این محصولات بخشی از فرهنگ خودمان را می‌توانیم به دیگر کشورها صادر کنیم و تاثیرگذاری فرهنگی و هنری در شهرهای دیگر جهان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این است که در راستای توسعه پایدار شهری نگاه ها را تغییر دهیم و بتوانیم این نگاه جدید را در مدیران شهری، استانی و مردم تبیین کنیم.

مدیر مرکزخلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: صنایع خلاق دامنه گسترده‌ای دارد، این دامنه از حوزه هنرهای دیجیتال تا هنرهای رسانه‌ای جدید، انیمیشن و مُد از طراحی های صنعتی ، معماری‌های داخلی و اسباب‌بازی‌های مختلف و استفاده بهینه از اماکن تاریخی  را در بر می ‌گیرد، گستره ای که مبتنی بر فرهنگ و هنر طبقه خلاق شهر است و به توسعه طبقه خلاق شهر به عنوان موتورها و محرک‌های اصلی توسعه شهر اصفهان کمک می‌کند.

وی اعلام کرد: در کنار این نمایشگاه، همایش ملی شهر خلاق ترویج و توسعه نیز برگزار می شود، در کارگاه‌های این همایش شرایط پیوستن به شبکه شهرهای خلاق ، شرایط ماندن در این سطح و مفاهیم  دانشگاهی این موضوع در حضور شهرهای دیگر بررسی خواهد شد.

قورچانی همچنین از رونمایی کتاب " نگاهی به شهر خلاق، تجربه اصفهان" خبر داد و افزود : در این کتاب بیشتر بر تجربه اصفهان بعد از پیوستن به شبکه شهر خلاق توجه شده و خروجی کارهای که انجام داده‌ایم و چشم انداز آینده اصفهان عنوان شده است.

انتهای پیام/م

هدف اصلی شبکه شهرهای خلاق، توسعه پایدار شهری است

برچسب ها: شهرداری ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.