معاونت دانشگاه پیام نور کشور گفت:برای توسعه کمی دانشگاه پیام نور برنامه‌ای تدوین نشده است و بیشتر بر روی توسعه کیفی آن توجه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حسن علیزاده معاونت دانشگاه پیام نور کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی از نظر زیر ساختی غنی و توسعه خوبی در طی چند سال گذشته داشته است، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در زمان‌های مختلف و با پشت سر گذاشتن مشکلات و چالش‌های مختلف سریع رشد کرده و توانسته است در طی ۳۰ سال سابقه موفقی داشته است و فارغ التحصیلان آن در حوزه‌های مختلف علمی درخشیده اند.

وی با بیان اینکه عمده قبولی‌های مقاطع ارشد و دکتری را فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور تشکیل می‌دهد، گفت: دانشگاه پیام نور آموزش برای همه و همه جا و همه وقت را برای دانشجویان خود محیا کرده است و هم اکنون ۵۰۰ شعبه در داخل کشور و ۶۰ شعبه در خارج کشور با موفقیت کامل به انجام رسالت خود می‌پردازند.

علیزاده با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور برای توسعه کمی خود برنامه‌ای ندارد، بیان کرد: دانشگاه پیام نور در تدوین چشم انداز خود برای توسعه کمی برنامه خاصی ندارد، ولی عمده فعالیت‌های آن برای کیفی سازی آن در تمام ابعاد و حوزه‌های مختلف است که پس از تایید هیات امنا اجرایی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با اجتماع و حوزه صنعتی، افزود: اکثر مطالعات دانشگاه ارتباطی با مسائل روز جامعه مانند مسائل اقتصادی و صنعتی ندارد و می‌بایست توجهات لازم در این خصوص معطوف و ارتباط لازم ایجاد و قوی‌تر گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور به عنوان هاب الکترونیکی در جامعه مطرح است و از این رو نیاز به توجه از سوی مسئولان دارد، گفت: ۶ هزار نیروی مازاد در دانشگاه پیام نور کشور مشغول فعالیت هستند و عمده دلیل نیاز به نیروی انسانی در برخی واحد‌های دانشگاه پیام نور کشور به سبب توزیع نامناسب نیرو در واحد‌های دانشگاه پیام نور است.

معاونت دانشگاه پیام نور کشور، با اعلام این خبر مبنی بر اینکه سهمیه تبدیل وضعیت نیروی قرار دادی در میزان اعتبار دانشگاه لحاظ شده است، ولی تبدیل وضعیت آن‌ها منوط به گذراندن آزمون استخدامی است، تصریح کرد: یک هزار نفر در آینده نزدیک بازنشسته می‌شوند و به ازای هر نفر بازنشسته یک نفر نیروی ایثارگر تبدیل وضعیت شده و از قرارداری به استخدامی تغییر وضعیت می‌یابند.

علیزاده افزود: پرداخت هزینه زایمان از سوی دیوان محاسبات برای کارکنان دانشگاه پیام نور ممنوع شده است و مقرر شده است پرداخت هزینه زایمان از سوی تامین اجتماعی انجام پذیرد، اما سازمان تامین اجتماعی از پرداخت آن سرباز زده است.

عمده برنامه‌های دانشگاه پیام نور در سال ۹۸، به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام و رسیدگی به وضعیت واحد‌های اجاره‌ای مانند واحد دانشگاه پیام نور سلماس معطوف دانست، گفت:خودگردانی مراکز این دانشگاه و استقلال مالی است، از اهداف بلند مدت این دانشگاه است.

علیزاده با بیان اینکه اعتبار دانشگاه پیام نور ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد:۷۰ میلیارد تومان از این مبلغ ماهانه صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود که این مبلغ سالانه ۹۰۸ میلیارد تومان می‌شود و مابقی صرف صرف پرداخت هزینه آب، گاز و برق می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

سفر معاونت دانشگاه پیام نور کشور به ارومیه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.