به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامههای بنیاد در تسهیل خدمات رسانی به ایثارگران اظهار کرد: ایجاد زیرساختهای مناسب و توسعه خدمات الکترونیک با هدف کاهش مراجعات حضوری، سهولت دسترسی به خدمات با توجه به شرایط جسمی ایثارگران و کاهش هزینههای ایاب و ذهاب این عزیزان در سالهای اخیر در دستور کار بنیاد بوده است.
نماینده، ولی فقیه در بنیاد با اشاره به موفقیتهای بنیاد در ارائه خدمات الکترونیک در ۵ سال گذشته گفت: در ارزیابیهای صورت گرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور، بنیاد در ارائه خدمات الکترونیکی رتبه سوم بین دستگاهها را کسب کرده است و با زیرساختهای ایجاد شده بنیاد آماده همکاری با سازمانهای خدمات دهنده مرتبط با ایثارگران است تا این سازمانها به سامانههای بنیاد متصل شوند.
معاون رئیس جمهور افزود: هماکنون از ۷۰ دستگاه اجرایی که به نوعی خدماتی به ایثارگران ارائه میدهند، حدود ۳۰ دستگاه به سامانههای بنیاد متصل شدهاند و بدین ترتیب بسیاری از مکاتبات برای دریافت معرفینامه یا ارائه اطلاعات هویتی و سوابق خدمات حذف شده است و این دستگاهها به صورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز تأیید شده را دریافت میکنند.
وی با اشاره به استقبال جامعه ایثارگری از خدمات الکترونیک گفت: از ۹۰۰ هزار نفر ایثارگر مورد نظر واجد شرایط ۷۰۰ هزار نفر به عضویت سامانه خدمات الکترونیکی ایثار درآمدهاند و البته باید تلاش کنیم تا همه ایثارگران عضو این سامانه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه ۱۰۷ نوع خدمات در بنیاد توسط سازمان اداری استخدامی کشور تعریف شده است، ادامه داد: تاکنون ۱۴ نوع خدمت از این خدمات به صورت الکترونیک در سامانه خدمات الکترونیک ایثار ارائه میشود و در نظر داریم تا پایان سال ۳۰ درصد دیگر از خدمات تعریف شده را الکترونیکی ارائه دهیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همزمان با توسعه خدمات در قالب برنامه دولت الکترونیک با توجه به امکان بهرهبرداری از تلفن همراه برای دریافت خدمات الکترونیک برنامهریزی برای استفاده از اپلیکیشن دولت همراه صورت گرفته و نرمافزار موبایل همراه ایثار به صورت آزمایشی مورد بهرهبرداری قرار گرفته و خدماتی مانند دریافت فیش حقوقی، آدرس مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی و مراکز مشاوره و اطلاعرسانی در آن ارائه میشود و تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر این نرمافزار را نصب کردهاند.
معاون رئیس جمهور در پایان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در بنیاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سالهای آینده تعداد زیادی از کارکنان بنیاد بازنشسته میشوند، توسعه خدمات الکترونیک یکی از راههای مناسب برای چابک سازی بنیاد است و البته توجه به آموزش مدیران و کارشناسان در زمینه ارائه خدمات الکترونیک ضرورت دارد.
انتهای پیام/