رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان خبرداد:

کارنوال نزاع سگ‌ها در بوکان متلاشی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با همراهی نیروی انتظامی، کارناوال بزرگ نزاع سگ‌ها در این شهرستان متلاشی شد.

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اظهار داشت: با حضور به موقع اداره حفاظت محیط زیست و همراهی نیروی انتظامی، کارناوال بزرگ نزاع سگ‌ها در روستای تکانتپه این شهرستان متلاشی شد.

وی افزود: با مشارکت چندین گروه از استان‌های مختلف قرار بود در روستای تکانتپه و به میزبانی یکی از افراد روستا چنین میدانی برگزار شود که به محض اطلاع، یگان حفاظت این اداره، با هماهنگی نیروی انتظامی به این موضوع ورود پیدا کرد و حضور به موقع باعث متواری شدن متخلفان و برگزار نشدن به اصطلاح مسابقه نزاع سگ‌ها گردید.

عبدالکریمی ضمن تاکید بر برسی و پیگیری در مورد عاملان این اجتماع غیر اخلاقی، نسبت به تکرار هرگونه اقدامی از این دست، که منجر به حیوان آزاری و جریحه دار شدن اذهان عمومی شود، هشدار داد.

پدیده "نزاع سگ ها" تجارتی خشونت آمیز است که در قالب آن صاحبان سگ‌ها با بوی خون حیوانات را تحریک می‌کنند و با نا دیده گرفتن حقوق حیوانات آن‌ها را برای دعوا و مبارزه به میدان مسابقه می‌فرستند.

این در حالی است که مدافعان حقوق حیوانات بر این باورند که ایجاد درد و رنج برای حیوانات نادرست است و نباید این موجودات حتی برای توسعه زندگی انسان مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. اما عده‌ای نه تنها این موضوع را نادیده گرفته اند بلکه پا را فراتر گذاشته و با آزار و اذیت حیوانات به دنبال تجارت و یا تفریح هستند و حقوق حیوانات را زیر پا می‌گذارند.

مسابقات نزاع سگ‌ها به عنوان یکی از مصادیق نادیده گرفتن حقوق حیوانات به شمار می‌رود که بار‌ها از سوی دوستداران طبیعت و حامیان حقوق حیوانات سخت مورد نکوهش و مذمت قرار گرفته است؛ اقدامی که طی آن صاحبان سگ‌ها این حیوانات خود را به میدان می‌آورند و بعد از پیدا کردن رقیب آن‌ها را به جان هم می‌اندازند و تا زمانی که یکی از سگ‌ها فرار نکند، کشته نشود و یا صاحب آن شکست را نپذیرند، جنگ خونین ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
 

متلاشی شدن کارنوال نزاع سگ‌ها در بوکان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.