دبیر کارگروه پدافند غیرعامل کرمانشاه لزوم دسترسی به اطلاعات و داده‌های اطلاعاتی درزمینه پدافند غیرعامل، شناسایی دقیق تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر درروش‌های برخورد با آن‌ها را یک ضرورت تمام دانست.

اهمیت پدافند غیرعامل  برای کشور بسیار حیاتی و ضروری استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  علی نظری؛ دبیر کارگروه پدافند غیرعامل  کرمانشاه گفت: برگزاری نشست‌ها باکار ویژه‌ها و تقسیم امور ساختاری، درواقع اندیشیدن تمهیدات و سازوکارهای پیش از وقوع رویدادهای طبیعی مانند سیل و زلزله، یا تهاجمات نظامی در اشکال مختلف همچون حملات بیولوژیک، شیمیایی، اتمی و غیره برای حفظ و صیانت از داشته‌ها، ساختارها، زیربناها، تجهیزات، تأسیسات، خطوط مخابراتی و همه امکاناتی است که کشور و استان از حیث اقتصادی، عمرانی، نظامی، زیربنایی و ساختاری دارد.

وی  کفت: سازمان‌ها و دوایر  برافزایش خطرات زیست‌محیطی، تحریم‌های اقتصادی، تهدیدات فرامرزی و ضرورت بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و تجهیزات امکانات موجود، ارتقاء ضریب امنیت محیطی، آموزش‌های خاص و آموزش‌های همگانی و افزایش سطح آگاهی‌های کارکنان، مدیران و اقشار مختلف مردم  تاکید داشته باشند.

نظری همچنین با اشاره به لزوم دسترسی به اطلاعات و داده‌های اطلاعاتی درزمینه پدافند غیرعامل، شناسایی دقیق تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر درروش های برخورد با آن‌ها را یک ضرورت تمام دانست و بر حفظ آمادگی این نیروها تأکید کرد.

 قربانی  رییس گروه تهدیدات اداره کل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه اهمیت پدافند غیرعامل را برای کشور و استان، بسیار حیاتی و ضروری اعلام کرد و  گفت:در همین زمینه موضوع آموزش را به‌عنوان رکن مهم و اساسی پدافند غیرعامل، موضوعی حائز اهمیت بالا است.

و ی گفت: ما خطرات فزاینده را که به اشکال مختلف در کمین کشور عزیز ایران ، احساس می‌کنیم و لذا بحث شناسایی این تهدیدات، برای مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی بسیار مهم تلقی و در این موارد اهتمام و امکانات خود را به‌کارگیرند و نخست کارکنان تحت پوشش را از این خطرات آگاه و سپس با تعمیم آموزش‌های مستمر، سایر اقشار را مجهز به دانایی و آگاهی در خصوص برخورد با حوادث غیرمترقبه کنند.


قربانی توجه ویژه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی متخصص را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم و اصلی پدافند غیرعامل، اموری حتمی و ضروری ارزیابی کرد  و گفت: منابع انسانی و توسعه فکری و مهارتی و تخصصی آن‌ها باید برای هریک از مدیران یک اصل مهم تلقی گردد و در این زمینه از هیچ کوششی فروگزار نکنند.


انتهای پیام/ز


 شناسایی دقیق تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر در پدافند غیر عامل 

برچسب ها: بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.