شهردار منطقه ۲۲ گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌ها در روستا‌های حریم منطقه تشکیل برند‌های خاص در جهت افزایش رونق اقتصادی و توسعه گردشکری است.

جذب سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری و تشکیل برند‌های خاص جهت افزایش رونق اقتصادیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ در اولین مراسم «جشنواره خرمالو» در روستای کشارسفلی واقع در حریم منطقه ۲۲ اظهار کرد: جشنواره خرمالو سومین جشنواره روستایی است که توسط شهرداری ۲۲ و دهیاری‌ها در حریم منطقه برگزار می‌شود.

به گفته وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها در روستا‌های حریم منطقه تشکیل برند‌های خاص در جهت افزایش رونق اقتصادی، کمک به نگهداشت جمعیت روستا و توسعه گردشکری است.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه تصریح کرد: ما مدیریت شهری را صرفاً مدیریت مناطق ۲۲ گانه نمی‌دانیم، بلکه مجموعه جمعیتی که در محدوده منطقه و در حریم هستند، شهروندان تهرانی می‌دانیم و وظیفه داریم خدماتی به اهالی روستا ارائه دهیم.

نوذر پور خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۲۲ برنامه‌هایی برای روستا‌های حریم که دارای جاذبه‌هایی در حوزه طبیعت، میراث فرهنگی و تاریخی هستند، در دست تهیه دارد. این برنامه‌ها متناسب با سند‌های توسعه طرح جامع تهران، سند راهبردی حریم تهران و همچنین براساس قوانین و مقررات حاکم بر مدیریت شهری و روستایی، قابلیت‌های سرمایه گذاری در حریم است که می‌توان با همیاری و مشارکت دهیاران، شورای روستا، بخشداری‌ها این قابلیت‌ها را در معرض سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری حفاظت از حریم است که برای شهروندان و روستاییان امری ضروری است، تصریح کرد: حفاظت از حریم همراه با ارائه خدمات موثر است. برای ایجاد مسیر جهت ارائه خدمات متقابل بین شهر و روستا شهرداری منطقه ۲۲ مجموعه رویداد‌های متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات و متناسب با منابع و موقعیت‌هایی که در حریم منطقه وجود دارد، در این دوره از مدیریت شهری به تدریج برگزاری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار