معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هزار و 400 آموزش دهنده سوادآموزی برای ارائه خدمات آموزشی به بی سوادان در استان اردبیل توانمند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید غلامحسین گنجی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل  اظهار داشت: این افراد در قالب 30 موسسه بخش خصوصی ساماندهی شده اند و بی سوادان را در محلات مختلف شناسایی و آموزش می دهند.

وی بیان کرد: سهیمه استان اردبیل برای سال جاری باسواد کردن 9 هزار و 996 نفر می باشد که در دوره های مختلف انتقال، تحکیم و سوادآموزی باسواد می شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: تعداد سهمیه مشخص شده برای ارائه آموزش در دوره انتقال و تحکیم به صورت 100 درصد و 74 درصد از سهمیه دوره سوادآموزی در سال جاری زیرپوشش قرار گرفته است.

گنجی گفت: بطور میانگین 86 درصد از حجم سهمیه ابلاغی برای باسوادی استان اردبیل تحت پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: آموزشیاران علاوه بر سوادآموزی دوره های مختلف مهارت آموزی، آموزش مقدماتی رایانه، مهارت های زندگی، ایجاد حلقه های کتابخوانی و توانمندسازی زنان و دختران عشایر را برای جامعه هدف سوادآموزی ارائه می کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل شناسایی اسمی بی سوادان را یکی از برنامه های راهبردی حوزه سوادآموزی استان عنوان کرد و گفت: مقرر شده است طرح شناسایی اسمی بی سوادان با هدف استخراج دقیق تعداد بی سوادان و ارائه خدمات آموزشی در برخی از مناطق استان درصورت تصویب طرح در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بصورت آزمایشی انجام شود.

گنجی با اشاره به کتاب های مورد استفاده برای آموزش بی سوادان گفت: محتوای کتاب ها متناسب با شرایط جغرافیایی، محل زندگی و شغل سوادآموزان تالیف می شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: دفتر تحقیق و تالیف سازمان نهضت سوادآموزی کشور همه ساله محتوای کتاب های مورد تدریس را به روز رسانی می کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در سال تحصیلی جاری کتاب هایی با محتوای کشاورزی(طرح ویژه کشاورزان) درمناطق روستایی و عشایر استان تدریس می شود.

انتهای پیام/ح

سهم اردبیل برای باسوادی بیش از 9 هزار نفر می باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.