غلامی گفت: امروز مسئله محیط زیست در سطح ملی نگرانی‌های به وجود آورده است و دانشگاه‌های بزرگ کشور این نگرانی را برطرف می‌کنند.

همه مسائل از طریق دانشگا‌های بزرگ حل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم با سازمان محیط زیست در خصوص انجام دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در سازمان محیط زیست برگزار شد، گفت: قطعا وظیفه وزارت علوم ورود به حل مسائل و چالش‌های بزرگ کشور است و در این بین حل این مشکلات با پژوهش و تحقیق محققان امکان پذیر خواهد شد.

وزیر علوم افزود: امروز مسئله محیط زیست در سطح ملی نگرانی‌هایی را به وجود آورده که از طریق دانشگاه‌های بزرگ کشور قابل رفع است.

غلامی گفت: امیدواریم همه توان کارشناسی در دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌های بزرگ که تجربه علمی دارند به کمک محیط زیست بیاید.

وی تصریح کرد: مسائل زیست محیطی امروز نیاز به مطالعه دارد و صرفا اجرایی نیست، امیدواریم با راهکارهایی که امروز قرار است در دانشگاه‌ها شکل بگیرد، مسائل محیط زیست کشورمان را حل کنیم. قطعا همه مسائل از طریق دانشگاه‌های بزرگ حل می‌شود و خوشبختانه در این زمینه کارهایی را آغاز کرده‌ایم.

وزیر علوم افزود: در حال حاضر ۱۳ دانشگاه برتر در این زمینه حل مسئله می کنند و تا به امروز همکاری‌هایی را نیز در این زمینه انجام داده‌اند.

غلامی گفت: در حال حاضر 2 قرارداد با دانشگاه‌های مختلف داشته ایم تا دانشجویان و اساتید بتوانند در این زمینه از طریق پایان نامه‌ها فعالیت کنند، قرار است دانشجویان طرح های زیست محیطی خود را از این طریق ارائه کنند.

در ادامه برنامه عیسی کلانتری رئیس محیط زیست کشور گفت: باتوجه به اهمیت محیط زیست در کشور و با توجه به همکاری‌های محیط زیست با وزارت علوم در زمینه نهادینه سازی، خواستار این شدیم که با نهادینه کردن موضوع محیط زیست با دانشگاه‌های دولتی در زمینه تحقیقاتی، پایش و پژوهش و غیره فعالیت‌هایی خوب انجام شود.

وی ادامه داد: با مذاکراتی که با وزارت علوم شد بر این شدیم که با محیط زیست تفاهم نامه‌ای امضا شود تا از دانشگاه‌های کشور در زمینه محیط زیست کمک بگیریم.

کلانتری بیان کرد: محیط زیست کشور امروز نیازمند کمک است و قطعا نمی توانیم با ۵ یا ۶ هزار نیروی انسانی مدعی محیط زیست باشیم و این حفظ محیط زیست با حمایت همه جانبه امکان پذیر است.

انتهای پیام/

تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم با سازمان محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار