استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۸۰ درصد توسعه و عمران این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش چهل سالگی جهاد کشاورزی در شهرکرد گفت: تمامی دستاورد‌های علمی، فناوری و نظامی ایران پس از انقلاب اسلامی حاصل شد و این توسعه و پیشرفت، پس از دفاع مقدس شتاب بیشتری به خود گرفت.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد توسعه و عمران این استان هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد.

عباسی همچنین تکمیل زنجیره غذایی را در بخش کشاورزی مهم ارزیابی کرد و گفت: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات این بخش در استان، بزرگترین خلاء و معضل در درآمدزایی بهره برداران است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام و ۲۴ هزار تن ماهی سردابی، رتبه نخست کشوری در این دو محصول را دارد و بیش از ۷ هزار تن قارچ دکمه‌ای نیز در این استان تولید می‌شود.

عباسی، میزان تولید بادام مامایی صادراتی در این استان را سالانه ۱۵ هزار تن اعلام و اضافه کرد: در صورت تبدیل این محصول به مغز، فرآوری و بسته بندی استاندارد جهانی، میزان درآمد حاصل از آن، ۲ برابر اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.

وی در ادامه، بخش کشاورزی را مهم‌ترین پتانسیل اقتصادی چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: تنوع فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا در بخش‌های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش ها، و نیز بالابودن جمعیت بهره برداران و فعالان این بخش بیانگر اهمیت اقتصادی آن است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی از نظر تأمین منابع غذایی، ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده، نیازمند حمایت است.

عباسی همچنین از تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب، موقعیت ممتازی برای توسعه کشاورزی دامپروری دارد.

وی به ظرفیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین عشایری، روستایی و صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: در صورت وجود فرآوری صنعت چرم در استان، نیازی به ارسال پوست دام به استان‌های همجوار نبود.

عباسی یادآور شد: با نبود صنایع تبدیلی، بخش عمده‌ای از درآمد بهره برداران بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، به خارج از استان و کشور می‌رود.

گفتنی است: همایش چهل سالگی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، شنبه اول دی‎ماه ۱۳۹۷ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب اسلامی و با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، در شهرکرد برگزار شد.

تجلیل از تولید کنندگان برتر محصولات زراعی استان و رونمایی از رقم اصلاح شده و سازگار لوبیای قرمز افق با اقلیم منطقه از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

انتهای پیام/خ

همایش چهل سالگی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار