نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: آثار معنوی شهدا باید حفظ شود چرا که جامعه امروز به این برکات، نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم معارفه مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: افکار و اندیشه شهدا در جامعه حرکت و امید ایجاد می‌کند و حیات معنوی امروز ما بستگی به این امر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: همه باید در جمع آوری آثار شهدا بکوشیم چرا که شهدا اقامه کنندگان عزت و استقلال دینی ما هستند.

آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان هم گفت: خداوند متعال برای شهید در روز قیامت دو شاهد دارد که یکی از آنان، خود پروردگار و دیگری خون شهید است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: انقلاب اسلامی همواره به بهانه‌های مختلف در معرض تهدید دشمنان بوده که تحریم‌های ظالمانه، و یا جنگ روانی به دنبال داشته است.

منوچهر حبیبی افزود: مردم بصیر ایران در هیچ دوره‌ای انقلاب شان را تنها نگذاشته اند که این همراهی، از برکات فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی هم با روحیه بسیجی رفع خواهد شد و در این میان مسئولان باید هیچ شأنی به جز خدمت رسانی برای خود قائل نباشند.

مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم گفت: شهدا به ما پیام ایستادگی می‌دهند تا بتوانیم همواره پیروز میدان‌های مختلف باشیم.

مهدی طاهرخانی افزود: دو آسیب بزرگی که همواره آثار دفاع مقدس را تهدید می‌کند تحریف و فراموشی است که در این زمینه باید از ظرفیت ایثارگران استفاده کرد.

وی همچنین گفت: اولویت ما ساخت مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که سال گذشته در زمینی به وسعت ۵ هکتار آغاز شد.

به گفته سرهنگ طاهرخانی، در حوزه نشر هم جمع آوری اسناد و دایره المعارف دفاع مقدس آغاز شده، ۱۲۰ جلد کتاب مربوط به ادبیات شفاهی و مستندات هم طی ۵ سال گذشته، منتشر شده است و ۸۰ درصد یادمان‌ها و المان‌های شهدا نیز به بهره برداری رسیده است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی، امیر بهنام پیری به عنوان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/

مراسم معارفه مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.