به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، محمد مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امورمالیاتی کشور با بیان اینکه خدمات الکترونیکی سازمان امورمالیاتی کشور به منظور رفاه حال مودیان مالیاتی و رعایت حقوق شهروندی در حال گسترش است، گفت: بر اساس برنامههای دولت دوازدهم که در راستای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توجه به حفاظت از محیط زیست با حذف نسخه کاغذی از فرایندهای جاری در برنامهها و سیاست گذاریهای اداری است و همچنین استقرار دولت الکترونیک، فرایند استرداد وجوه عوارض خروج از کشور همچون بسیاری از فرایندهای دیگر سازمان امورمالیاتی الکترونیکی شد.
وی افزود: با عملیاتی شدن این پروژه متقاضیان استرداد وجوه عوارض خروج از کشور که پس از پرداخت وجه مذکور از آن استفاده نکرده و درخواست استرداد آن را دارند، میتوانند با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امورمالیاتی کشور ادامه داد: پیرو ثبت درخواست استرداد مسافر، بررسی اصالت قبض پرداختی به صورت برخط و استعلام تایید عدم مصرف وجه از سوی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به صورت خودکار، صورت میگیرد و بازپرداخت مبلغ در اسرع وقت بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک یا اداره کل امورمالیاتی استان تهران که متولی این امر است، انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به کاربران در زمینه پیشرفت کار هم به اشکال مختلف در این سامانه پیشبینی شده است، تصریح کرد: مسافران میتواند به منظور مشاهده روند درخواست خود به سامانه www.evat.ir مراجعه کرده و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
انتهای پیام/