گل گاو زبان مازندران در راه جنوب شرق آسیا

برای نخستین بار پای گل گاو زبان مازندران به کشور‌های آسیای جنوب شرقی باز شد.

نواییان مدیر جهاد کشاورزی رامسر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: دو صادر کننده رامسری برای نخستین بار ۱۷ و نیم تن گل گاوزبان را از رامسر به ویتنام صادر کردند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۴۰ هزار دلار ارز با صادرات گل گاو زبان وارد کشور شد، افزود: این محموله‌ها از طریق مرز هوایی به ویتنام صادر شد.

نوائیان افزود: گل گاو زبان تولیدی رامسر سال‌های گذشته نیز به برخی کشور‌های منطقه مانند عراق و افغانستان صادر می‌شد، اما این نخستین بار است که طعم گل گاو زبان ایرانی به مذاق کشور‌های آسیای جنوب شرقی هم خوش نشسته است.

میثم علیپور یکی از صادر کنندگان گل گاو زبان نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هر کیلوگرم گل گاو زبان در بازار‌های خارجی تا ۲۵ دلار به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه محموله ارسالی شامل گل گاوزبان، برگ و ساقه‌های خشک این گیاه بود، افزود: سفارش از کشور‌های دیگر برای صادرات این محصول دریافت شده است که با توجه به کاهش ارزش دلار باید تصمیم گیری کرد.

این صادر کننده که در زمینه صادرات چایی نیز فعالیت می‌کند یکی از مشکلات صادرات گل گاو زبان را نبود ناوگان باری هوایی اعلام کرد و افزود: برای صادرات گل گاو زبان باید منتظر هواپیما‌های برگشتی از چین باشیم.

علیپور افزود: محموله گل گاو زبان در چند مرحله توسط هواپیما‌های چینی که به فرودگاه‌های شهر‌های متخلف ایران آمده بودند به آسیای جنوب شرقی ارسال شد. 

وی گفت: هر کیلوگرم گل گاو زبان در بازار داخلی از ۲۰۰ تا ۲۷۰ هزار تومان قیمت دارد که پس از بسته بندی مناسب با ارزش افزوده بیشتر به کشور‌های خارجی ارسال می‌شود.

سالانه ۴۸۱ تن گل گاو زبان از ۱۲۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول  در رامسر برداشت می‌شود.

گل گاو زبان گیاهی آرامش بخش و تقویت‌کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه است.

انتهای پیام/ک


 صادرات گل گاو زبان مازندران به ویتنام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.