در دیداری بررسی شد؛

لزوم برگزاری مانور نیرو‌های هلال احمر ایران و ارمنستان

سفیرکشورمان در ایروان با وزیر وضعیت‌های اضطراری ارمنستان دیدار کرد.

مانور نیرو‌های هلال احمر ایران و ارمنستانبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم سجادی در این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو میلادی، بر همکاری‌های میان دو کشور در زمینه پیشگیری بلایا، رویارویی و بازسازی عواقب ناشی از بروز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های حلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی این نهاد را جهت همکاری‌های دوجانبه در زمینه تولید تجهیزات امداد و نجات، دارو، آموزش و تبادل تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان ارمنی را اعلام کرد.

سجادی با تاکید بر لزوم و ارتقاء همکاری‌های استانی در زمینه وضعیت‌های اضطراری، بر برگزاری مانور مشترک امداد و نجات و اجرای مفاد یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور تاکید کرد.

 تسولاکیان هم در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری‌های دوجانبه با هلال اهمر جمهوری اسلامی ایران و یادداشت تفاهم همکاری در خصوص وضعیت فوق العاده، آمادگی جمهوری ارمنستان را برای همکاری در خصوص پیشگیری و امداد و نجات در مواقع بروز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه را اعلام کرد.

وزیر وضعیت‌های اضطراری ارمنستان به اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و استقرار گروه‌های امداد و نجات در مسیر تردد گردشگران ایرانی به ارمنستان تاکید و آمادگی وزارتخانه متبوع خود را برای توسعه همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها بیان داشته و اظهار کرد از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دو کشور فروگذار نمی‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارمنستان ، ایروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار