امسال بیش از هفت هزار نفر در چهارمحال و بختیاری، تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

بیش از هفت هزار نفر تحت پوشش سوادآموزیمرتضی ارشادی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته سوادآموزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: امسال بیش از هفت هزار نفر در استان تحت پوشش برنامه‎های سوادآموزی قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۲۵۶ نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و ۹۴۰ نفر در دوره انتقال و ۸۹۰ نفر در دوره تحکیم، مشغول به تحصیل هستند.

ارشادی اضافه کرد: عملکرد امسال نهضت سوادآموزی چهارمحال و بختیاری در پوشش بی‎سوادی، بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

وی، بیشترین میزان باسوادی در جامعه هدف نهضت سوادآموزی یعنی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را با ۹۷ و ۹ دهم درصد در شهرستان شهرکرد و کمترین میزان را با ۸۲ و هشت دهم درصد در شهرستان کوهرنگ اعلام کرد.
 
ارشادی یادآور شذ: ۵۰ درصد بی‌سوادان استان معادل ۱۸ هزار نفر، در شهرستان لردگان متمرکز هستند.

وی با بیان اجرای طرح آموزش مهارت‌های رایانه با رویکرد سواد رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این طرح در سال گذشته برای ۵ درصد افراد در دوره انتقال اجرا شد که امسال با رشد سه برابری به ۱۵ درصد افزایش یافت.

ارشادی افزود: در حال حاضر ۴۶۵ مرکز یادگیری محلی در کشور فعال است که ۲۲ مرکز از این تعداد، در استان چهارمحال و بختیاری دایر می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این مراکز با هدف توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری، و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و جمعیت هلال احمر، ۲۰۰ ساعت مهارت آموزی به افراد ارائه می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال برای اولین بار در کشور، طرح بانک اسمی سواد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان اجرا شد.

ارشادی خاطرنشان کرد: در این طرح، سطح سواد گروه هدف به صورت مجازی بررسی و بازماندگان از تحصیل و بی‎سوادان واجد شرایط شناسایی می‌شوند.

به گفته وی؛ در حال حاضر، ۷۰ درصد اطلاعات گروه هدف در استان، در این بانک جمع آوری شده است.

هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان «روز سوادآموزی» و اول تا ۷ دی به عنوان «هفته سوادآموزی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

فعالیت ۲۲ مرکز یادگیری محلی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار