رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بازو‌های کشور برای گذر از تنگنا‌های موجود است.

دانشگاه آزاد بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران/ با اتکا به دانش جوانان در راه گذر از تنگناهای کشور هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اساتید، فرهیختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد و در جشنواره سالانه فرهیختگان این دانشگاه که صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد با بیان اینکه ایران مدعی مرجعیت علمی در جهان است، گفت: ریشه تمدن ایران اسلامی به 1700 سال پیش و با تأسیس دانشگاه جندی شاپور بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تمدن درخشان ایران توانسته است دانشمندان بسیاری را به جهان معرفی کند، اظهار کرد: دانشمندانی چون ابن سینا، رازی، ابوریحان بیرونی در تمدن ایران اسلامی رشد کرده‌اند و خدمات بسیاری را به جامعه جهانی داده‌اند.

ولایتی درباره پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین اظهار کرد:‌ این دو حلقه اساسی در تولید ملی هستند و در نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها تبلور پیدا می‌کنند؛ دانشگاه‌های نسل جدید با تأکید بر تولید علم باید بتوانند نقش مهمی را در توسعه پایدار کشور ایجاد کنند و هر کشوری که به این دو موضوع تسلط کامل داشته باشد می‌تواند اقتدار خود را در جامعه جهانی حفظ کند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره جایگاه دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه بزرگترین مرجع علمی حضوری جهان و بازوی قدرتمند علم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و دانشگاه آزاد قادر است بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کند و در تنگناها و مشکلات راه حل‌های مناسبی را از خود ارائه کند.

رشد علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها از جمله مطالبات اصلی رهبری است

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به طور مکرر درباره دانشگاه‌ها صحبت می‌کنند،‌ گفت: رشد علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها از جمله مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است و امیدوار هستیم که دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بتوانند در حوزه علمی به خوبی کار کنند و فناوران برتر را به جهان معرفی کنند.

ولایتی با اشاره به اقدامات جدید دانشگاه آزاد مبنی بر پایش و راه اندازی طرح‌های فناورانه اظهار کرد: با هدف راه اندازی شبکه گسترده پژوهش و فناوری و به کارگیری نتایج آن در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا طرح پایش راه اندازی شده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین دانشگاه آزاد در دو رویداد مهم بین المللی همچون مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه و اجلاس آسایهل شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد و دانشجویان آن سرمایه‌های کشور هستند، گفت: با مدیریت کارآمد و انقلابی و بهره گیری از ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این دانشگاه می‌توانیم تمدن‌ساز ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.