مسئول دوچرخه سواری فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: با مسیرهای مناسب و ایمن ایجاد شده و بسترسازی در مناطق مختلف، قزوین می تواند به عنوان« شهر دوچرخه‎» شناخته شود.

 در طرح سه شنبه های بدون خودرو امروز جمعی از علاقمندان به دوچرخه صبح روز سه شنبه مسیر میرعماد تا چهار راه ولیعصر را رکاب زدند.

این حرکت فرهنگی ورزشی به همت انجمن دوستداران دوچرخه استان قزوین و با همکاری شهرداری قزوین و هیئت ورزشهای همگانی هر هفته روزهای سه شنبه برگزار می شود.

غدیر مذهب رئیس هیئت دوچرخه سواری قزوین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت:شهر قزوین علاقه مندان زیادیبه رشته دوچرخه سواری داردکه با راه اندازی پیست BMXعرصه را برای این علاقه مندان هموار کرد.

وی با بیان اینکه خیابان های داخل شهر ظرفیت لازم را برای دوچرخه سواری ندارد ، افزود:این پیست با همکاری شهرداری قزوین در مجتمع تفریحی کاسپین به بهره برداری می رسد.

راه اندازی اولین پیست BMX در کشور

مذهب با اشاره به اینکه این پیست اولین پیست BMX در کشور است ادامه داد: با احداث این مکان می توان ظرفیت های جوان علاقه مند به این رشته را شناسایی و قهرمانان زیادی را برای مسابقات المپیکتربیت کرد.

قزوین می تواند شهر دوچرخه کشور شود

این مقام مسئول گفت:به منظور دسترسی بیشتر علاقه مندان به این رشته مکان های دیگری در داخل شهر از جمله ضلع غربی پارک شقایق و برای استفاده بانوان بخشی از زمین های پارک ملی اختصاص داده شده است.

رکاب زنی همگانی سه شنبه بدون خودرو در قزوین

آلن پطروسیان مسئول دوچرخه سواری در فدراسیون دوچرخه سواری و فدراسیون ورزش های همگانی در این مراسم اظهارداشت: مسئولان شهری با همت بالا در تامین زیرساخت‌های شهری و آموزشی اقدام‌های موثری انجام داده اند و با همکاری انجمن دوستداران دوچرخه اقدامات خوبی را عملیاتی کرده اند.

قزوین می تواند شهر دوچرخه کشور شود

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ دستگاه دوچرخه به مردم اهدا شده تا این ورزش در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: باید کاری کنیم تا ورزش همگانی و دوچرخه سواری همگانی به حالت رقابتی دراید و هواداران و ورزشکاران در موفقیت تیم‌ها و هیئت های ورزشی نقش مهمی دارند و باید کمک کنند تا دوچرخه سواری در شهرها رایج شود.

پطروسیان بیان کرد: قزوین در ردیف گروه های برتر دوستدار دوچرخه سواری قرار گرفته و شهردار قزوین از سوی وزیر کشور زمینه های توسعه حمل و نقل پاک، مدیریت و نگهداری ناوگان اتوبوسرانی و بازسازی ناوگان فرسوده برتر کشوری شد.

قزوین می تواند شهر دوچرخه کشور شود

وی بیان کرد: این موفقیت ها آغازی است بر عملکرد موفق شهرداری که در برنامه راهبردی هیئت دوچرخه سواری که تقدیم شهرداری می شود قزوین به عنوان شهر دوچرخه نامزد شده و می تواند بستری فراهم کند تا در ردیف «شهرجهانی دوچرخه» هم قرار گیرد.

مسئول دوچرخه سواری در فدراسیون دوچرخه سواری و فدراسیون ورزش های همگانی یادآورشد: مطرح شدن قزوین در حوزه ترویج دوچرخه سواری در سطح ملی و جهانی نیازمند بسترسازی مناسب و همت همگانی و تلاش شبانه روزی است.

 

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار