برخورد با کشتار‌های غیربهداشتی

رئیس شبکه دامپزشکی پل‌دختر از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه کشتار غیر مجاز و یا لاشه دام غیر بهداشتی، سریعا مراتب را به دامپزشکی اعلام کنند تا مبادا گوشت ناسالم وارد چرخه توزیع شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا عسکری گفت: با توجه به اینکه سلامت شهروندان مورد تاکید دامپزشکی است لذا در صورت مشاهده هر گونه لاشه دام غیر بهداشتی و تخلف در توزیع گوشت به صورت غیر مجاز دامپزشکی به صورت قانونی برخورد می‌کند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه لاشه دام غیر بهداشتی، سریعا مراتب را به دامپزشکی اعلام کنند تا مبادا گوشت ناسالم وارد چرخه توزیع شود.

رئیس شبکه دامپزشکی پل‌دختر گفت: گفت: در همین راستا روز گذشته ۲ لاشه دام سبک به وزن تقریبی ۳۵ کیلوگرم از سطح قصابی‌های شهرستان پل‌دختر به علت کشتار غیرمجاز توسط اکیپ گشت مواد خام شبکه دامپزشکی این شهرستان ضبط و معدوم‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه دامپزشکی برابر ضوابط و قوانین این شبکه بر هرگونه لاشه دام که وارد شهرستان می‌شود نظارت کامل دارد و در صورت هرگونه تخلف و غیربهداشتی بودن برابر دستورالعمل با آن‌ها برخورد قانونی می‌کند.

عسکری یادآور شد: معدوم‌سازی لاشه‌هایی که از نظر بهداشتی و سلامت دچار اشکال هستند در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت انسان‌ها است.

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان باید هنگام خرید به برچسب و مهر دامپزشکی روی لاشه، جنسیت آن و مسائل بهداشتی از نظر تاریخ تولید و انقضا توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/د

لاشه‌های دامی غیرمجازمعدوم می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.