معاون استاندار لرستان بر لزوم تهیه سند جامع سلامت در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش‌سرد که چندین سال است بدون نتیجه به طول انجامیده است،گفت: به دلایل فرهنگی و کم توجهی متولیان این پروسه بعد از چندین سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی به مصوبات جلسات قبل در خصوص چگونگی اخذ تسهیلات بانکی برای این موضوع اشاره و بیان کرد: شهرداری‌ها متولی شش کشتارگاه در استان هستند، اما به دلیل کم توجهی به این موضوع مصوب می‌شود که معاونت عمرانی استانداری جلسه‌ای با آن‌ها جهت تعیین تکلیف این کشتارگاه‌ها و پسماند‌های این اماکن برگزار کند.

خجسته‌پور بر لزوم جمع‌آوری دام‌های زنده در حاشیه شهر‌ها برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم و بر هم زدن مبلمان شهری تاکید کرد و گفت: این موضوع خود یکی از موانع تبدیل استان به مقصد گردشگری است بنابراین انتقال فروشندگان دام به میدان دام و راه‌اندازی بیشتر این میادین برای شهر‌های استان ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: برخورد همه‌جانبه برای فروش دام در حواشی شهر‌های استان به خصوص خرم‌آباد و انتقال آن‌ها به میدان دام ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دنبال نشر اخبار منفی بود و با بیان اینکه برخی از آمار‌ها از سوی مراجع رسمی نیست و تنها باعث ایجاد فضای بی اعتمادی می‌شود، تصریح کرد: دلیل علاقه برخی به نشر این‌گونه اخبار را می‌شود در قالب یک طرح روانشناسی و جامعه شناسی تعریف کرد.

خجسته‌پور با اشاره به آمار خودکشی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود اینکه کاهش خوبی نسبت به این آسیب اجتماعی داشته‌ایم، اما گزارش یک مورد نیز از خودکشی ناخوشایند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آموزش برای پیشگیری از وقوع خودکشی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌ها دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مربوطه برگزار کنند چراکه در کاهش این پدیده شوم تاثیر بسزایی دارند.

وی ادامه داد: نقاطی در استان که شیوع خودکشی بیشتر است سازمان بهزیستی به عنوان متولی دوره‌های آموزشی در آن مناطق برگزار کند.

خجسته‌پور بر لزوم تهیه سند جامع سلامت تاکید کرد و گفت: علاوه بر محصولات غذایی تولیدی استان ضرورت دارد محصولات ورودی نیز جهت آنالیز در دستور کار قرار گیرند.

انتهای پیام/د

آمار خودکشی در لرستان کاهش یافت

برچسب ها: حوادث ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.