یک کارخانه تولید غیرمجاز ترشی و شوریجات در سپیدان، از سوی بازرسان شبکه بهداشت و درمان شناسایی و با دستور مقام قضایی، تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا امیری مسوول واحد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت: در این کارخانه، انواع ترشیجات در شرایط غیربهداشتی و بدون اخذ مجوز، تولید می‌شد که با همکاری واحد غذا و دارو و بهداشت حرفه‌ای شناسایی و با دستور قضایی تعطیل شد.

وی، نبود توجه به اخطار‌های کتبی مرکز بهداشت، استفاده از مواد اولیه غیربهداشتی، رعایت نکردن بهداشت فردی، دفع غیربهداشتی فاضلاب، نداشتن کارت تندرستی و رعایت نکردن بهداشت فردی را از جمله علت‌های اعلام اخطار به این کارخانه تولیدی متخلف عنوان کرد و افزود: این واحد صنفی بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار و ماده ۱۳ مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی با دستور دادستان، تعطیل شد.

امیری، نظارت بر سلامتی کارگران، محیط کار و مصرف کنندگان را از اولویت‌های واحد بهداشت حرفه‌ای برشمرد و بیان کرد: این واحد با پیگیری و نظارت مستمر با متخلفانی که سلامتی کارگران و مصرف کنندگان را به خطر بیاندازند، به صورت قاطع برخورد می‌کند.

مسوول واحد بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان سپیدان با بیان اینکه تولید اینگونه مواد غذایی در شرایط غیربهداشتی و با استفاده از مواد اولیه نامرغوب، صنعتی و غیرخوراکی موجب به خطر افتادن سلامت عمومی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و غیرمجاز در مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان به موضوع، رسیدگی شود.

شهرستان سپیدان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

پلمپ کارخانه تولیدی مواد غذایی غیرمجاز

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار