معاونت فناوری ریاست جمهوری با هدف تسهیل زیست بوم کسب و کار‌های دانش بنیان، برنامه‌هایی را در زمینه تسهیلات سربازی اعضای فعال شرکت‌های دانش بنیان در قالب دو طرح اجرا می‌ کند.

به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور تسهیلات سربازی ارائه می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ارائه تسهیلات سربازی به شرکت‌های دانش‌بنیان هم به صورت پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی و هم به صورت امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان در حال اجرا است.

وی به دو مسیر بهره مندی افراد برجسته و نخبه از تسهیلات خدمت سربازی اشاره کرد و افزود: اولین راه این است که افراد نخبه و مستعد در صورت احراز شرایط و کسب امتیاز‌های مصوب، خدمت سربازی خود را از طریق معرفی به مرکز نخبگان نیرو‌های مسلح و در قالب انجام پروژه‌ی تحقیقاتی برای یکی ازصنایع دفاعی و کشوری می‌گذرانند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طرح دوم نیز افراد مشمول واجد شرایط بجای گذراندن دوره سربازی صرفاً در مراکز دفاعی و دولتی، می‌توانند خدمت سربازی خود را به عنوان مأمور "امریه" در یکی شرکت‌های دانش‌بنیان بگذرانند.

انتهای پیام//ف. ش
 

اجرای طرح تسهیلات خدمت سربازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.