حجت‌الاسلام پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود به بیان ویژگی‌های منحصر به‌فرد دختران از نگاه امام صادق(ع) پرداخت.

ویژگی‌های منحصر به‌فرد دختران از نگاه امام صادق(ع)+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همواره زنان و دختران در دین اسلام از جایگاه ویژه و مهمی برخوردارند، به طوری که آیات و روایات متعددی در این خصوص وجود دارد.

در احادیث امام صادق‌(ع) توجه ویژه‌ای به خصوصیات دختران شده است. امام ششم شیعیان دختران را اهل انس خوانده و می‌فرمایند: خانه‌ای که دارای دختر باشد، آن خانه محل انس و مودت بوده و همواره با برکت همراه است. این ویژگی دختران باعث شده بود که بسیاری از پیامبران الهی، از خداوند طلب فرزند دختر داشته باشند.

در برخی آیات نیز اوصاف، نشانه‌ها و تکالیفی آمده که مستقلاً برای زنان است. قرآن کریم که قانون اساسی اسلام است، به احیاء و اصلاح جایگاه زن در جامعه پرداخته و به حقیقت، تحوّلی مثبت و شگرف در تکریم شخصیت و حقوق زنان پدید آورده و با دقّت در آیات قرآن روشن می‌شود که این تحوّل و تکریم، همه در سیر «نظام اجتماعی احسن» قابل تبیین و شکل‌گیری است.

به تازگی یک سخنرانی از حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان منتشر شده که در آن وی به ویژه‌گی‌های منحصر به فرد دختران از نگاه امام صادق(ع) پرداخته شده است.

در ادامه بخشی از این سخنرانی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار