دولت ژاپن پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در نزدیکی سالن‌های ورزشی میزبان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را ممنوع کرد.

ممنوعیت پرواز هواپیمای بدون سرنشین برفراز سالن های المپیک توکیو2020به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری دولت ژاپن؛دولت ژاپن پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در نزدیکی سالن‌های ورزشی میزبان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را ممنوع کرد.

گفته می شود این تصمیم بعد از آشوب بوجود آمده در نزدیکی فرودگاه گاتویک لندن گرفته شده، چرا که بر اثر به پرواز در آمدن ۲ هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی فرودگاه گاتویک، آسمان این فرودگاه بر روی پرواز‌ها بسته شد.

این اتفاق در چهارشنبه شب (۱۹ دسامبر) رخ داد و به سبب آن حدود هزار پرواز تاخیر داشته یا کنسل شدند و مسافران این پرواز‌ها که حدود ۱۴۰ هزار نفر بودند سرگردان شدند. به دنبال این اتفاق پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین اطراف فرودگاه لندن اختلال عظیمی در خطوط هوایی این کشور ایجاد کرد.

حال در ژاپن برای جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی تروریستی و مشکوک از پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در نزدیکی فرودگا‌های این کشور ممانعت بعمل خواهد آمد. همچنین این پرواز‌ها در جوار وزارت دفاع این کشور و پایگاه‌های نظامی آمریکا ممنوع خواهد شد.

امید بر آن است دولت ژاپن با ابزار پیشرفته‌ای که قرار است توسط دانشمندان خود بکار گیرد حفظ جان ورزشکاران و مسافران خارجی در مقابل حملات تروریستی و اتفاقات خطرناک احتمالی در المپیک ۲۰۲۰ به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نسخه آزمایشی این طرح ممکن است در مسابقات راگبی سال ۲۰۱۹ که قرار است در ژاپن برگزار شود به کار گرفته شود که در صورت موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ نیز از آن استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید:

منع ادامه همکاری باشگاه لیگ برتری با بازیکن آبی مشکی پوش

بازتاب توئیت‌های تمسخر آمیز یک هنرپیشه در مورد ستاره سرخ پوش

بازتاب واکنش عزیزی به حرف‌های کی‌روش در سایت فاکس اسپورت + عکس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار