رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت : درسی که از فتنه گرفته می‌شود این است که باید دشمن را همیشه مدنظر داشته باشیم زیرا یقیناً در 40 سالگی انقلاب برای تقابل و براندازی آن به دنبال فرصت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر عسگری رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان امروز در نشست خبری به مناسبت یوم الله 9 دی اظهار داشت: خداوند برای هر نعمتی شکری را قرار داده است، دو نعمت بزرگ پس از انقلاب هست که باید با بودن در عمل و با حضور در صحنه‌های مختلف شاکر آن‌ها بود، این دو، نعمت ولایت و نعمت مردم ولایتمدار هستند که در طول 40 سال انقلاب با بصیرت ، خان‌های مختلف را پشت سر گذاشته‌اند و شکر نعمت مردم برآورده کردن حق، مطالبات و خواسته‌های آن‌ها به صورت منطقی است.

وی افزود: مطالبه مردم باید در تمام برنامه‌ها جایگاه خود را داشته باشد و مدنظر مسؤولان باشد، برگزاری بزرگداشت یک مناسبت صرف و بدون رسیدگی به مطالبات مردم کافی نیست.

رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان اذعان داشت: گذشت زمان ماهیت واقعی افراد را مشخص می‌کند، در 40 سال بعد از انقلاب ادعای مدعیان گرفته شد و خاصیت انقلاب در این است که مانند دریا ناخالصی‌های خود را بیرون می‌ریزد ، یکی از این اتفاقات سخت انقلاب در جریان فتنه سال 88 رخ داد که برخی نخبگان مدعی هم در این امتحان سقوط کردند و امتحان سختی هم بود.

عسگری اضافه کرد : فضای سال 88 غبارآلود بود و تنها آن‌هایی که دارای بصیرت بودند راه را گم نکردند، مردم ولایتمدار هم برای خنثی کردن فتنه‌ای که دشمن از ده سال قبل برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرده بود به صحنه آمدند و یک حماسه ملی انجام شد.

وی با بیان اینکه فتنه 88 در کشور ما هم خسارت‌هایی را به بار آورد و هم حضور مردم در 9 دی برکاتی را به همراه داشت ، تصریح کرد : یکی از خسارت‌های فتنه 88 جری شدن دشمن نسبت به کشور و امیدوار شدن به ظرفیت ناچیز فتنه گران داخلی بود، دشمن به آنان امید بست و اگر توجه کنید نتیجه آن در کلام آن‌ها از سال 88 تاکنون و در شدت تحریم‌ها دیده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برخی برکاتی که به واسطه حضور مردم در 9 دی به وجود آمد این بود که مردم بصیر نشان دادند همچنان حامی ولایت هستند، پای انقلاب ایستاده‌اند و علی‌رغم دشمنی‌های بیرون و درون کشور و در هر شرایطی آماده جان‌فشانی برای کشور خود هستند.

رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: اما از فتنه این درس هم گرفته می‌شود که باید از انقلاب مراقبت کنیم و دشمن را همیشه مدنظر داشته باشیم زیرا یقیناً دشمن در 40 سالگی انقلاب برای تقابل و براندازی آن به دنبال فرصت می‌گردد.

وی ادامه داد : مهم‌ترین نقش رسانه در خصوص 9 دی شاید این است که نمایشگر وحدت و وفاق ملی روز 9 دی باشد و مسائل مربوط به فتنه 88 و عوامل دخیل در آن را برای اقشار مردم به خصوص قشر نوجوان تبیین کند.

عسگری درباره اهداف ، رویکردهای اجرایی، برنامه‌ها و محورهای پیشنهادی بزرگداشت 9 دی توضیح داد: تبیین فتنه 88 و آشکارسازی برنامه‌های دشمن جهت ضربه به نظام جمهوری اسلامی در طی چهار دهه در قالب جنگ نرم ، تبیین نقش ولایت در هویدا سازی ابعاد فتنه به عنوان عمود نظام در طی چهار دهه و تبیین عوامل شکل‌گیری حماسه 9 دی و برنامه‌ها و شیوه‌های نو دشمنان جهت براندازی ازجمله اهداف خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین تبیین چهل سال مقاومت مردم و نقش آن‌ها در رویارویی با فتنه‌ها، تبیین ویژگی‌ها و مختصات فتنه‌های جدید دشمن و تبیین پیام و پیامدهای حماسه 9 دی متناسب با شرایط فعلی از اهداف، رویکردهای اجرایی، برنامه‌ها و محورهای پیشنهادی دیگر بزرگداشت 9 دی است.

رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی چهارشنبه 5 دی معرفی و رونمایی کتاب «کف خیابون»، روایتی مستند از فتنه 88 با حضور مؤلف کتاب ساعت 14 در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال سیدعلی اکبر پرورش مراسمی پنج‌شنبه شب 6 دی ماه از ساعت 19 الی 21 در حسینیه بنی فاطمه با سخنرانی آیت‌الله صدیقی با حضور علما ، شاگردان و تعدادی از هم‌رزمان دفاع مقدسشان برگزار می‌شود که در این مراسم به 9 دی هم پرداخته می‌شود؛ روز 7 دی نیز آیت‌الله بهشتی نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌ها به تبیین این رخداد مهم خواهد پرداخت.

عسگری در ادامه مطرح کرد: مراسم محوری روز 9 دی از ساعت 10 صبح در میدان انقلاب همراه با سخنرانی سردار فضلی برگزار و پس از مراسم از میدان انقلاب؛ خیابان کمال اسماعیل، خیابان پاسداران تا تقاطع سید علیخان راهپیمایی انجام می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : تلاش شده است در برنامه ظرفیت هنری جوانان بیشترین استفاده شود، در شهرستان‌ها هم برنامه‌هایی مانند مرکز استان‌ها پیش‌بینی شده است، همچنین از خانواده شهید شاه سنایی تجلیل خواهد شد.

در ادامه سید محسن طباطبایی، معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام صدا و سیما به مناسبت حماسه 9 دی اظهار کرد: مانند روال سال‌های گذشته از چندروزه گذشته ویژه برنامه‌های مربوط به روز 9 دی شروع شده است و برنامه‌هایی با رویکرد تبیین و روشنگری عوامل پشت صحنه فتنه 88 و حضور حماسی مردم پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: رویکرد این برنامه‌ها تبیین این مسأله است که در سال 88 دشمن اصلی ایران صهیونیسم، آمریکا و انگلیس بود و موضوع فرای مباحث جناح‌بندی سیاسی در کشور و اعتراض بین دو جناح بود و این فتنه از بیرون کشور هدایت می‌شد، همچنین عواملی هم در داخل دانسته و برخی فریب‌خورده از بهانه انتخابات برای پیشبرد هدف دشمن که براندازی جمهوری اسلامی است، استفاده کردند و برنامه‌سازی‌های صدا و سیما با همین رویکرد انجام شده است.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان عنوان داشت: ویژه‌برنامه‌های خاص در سیمای مرکز اصفهان به مدت 660 دقیقه طراحی شده و در هفته منتهی به 9 دی پخش می‌شود، برنامه اصفهان امروز، گفت‌وگوی هفته، مستند همپای ولی و سه فیلم سینمایی در نظر گرفته شده و پوشش برنامه‌های روز 9 دی به صورت زنده از شبکه استانی رادیو و تلویزیون انجام خواهد شد.

طباطبایی افزود: در رادیو نیز 365 دقیقه ویژه‌برنامه تدارک دیده شده، ویژه‌برنامه قطب‌نما که به این موضوع به صورت ویژه می‌پردازد، برنامه سلام اصفهان و میان برنامه پخش هم به این موضوع اختصاص خواهند داشت، در مجموعه خبر نیز گزارش‌ها مستندی در شب‌های منتهی پخش خواهد شد، همچنین پوشش و انعکاس مراسم در شبکه‌های سراسری نیز جزو وظایف هر ساله صدا و سیما است که انجام خواهد شد.

مجید صلاحی مدیر عملیات تبلیغی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان نیز در ادامه گفت : در راستای روز حماسی نهم دی مجموعه سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان برنامه‌هایی ازجمله حضور بسیجیان در برنامه‌های مختلف، برنامه روز بصیرت میثاق امت و ولایت ، برگزاری 22 جلسه متمرکز منطقه‌ای در مناطق مختلف شهر اصفهان با سخنرانی هادیان فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم و تولید محتوا با موضوع 40 سال بصیرت و حضور در قالب اینفوگراف و سیر نمایشگاهی را در دست اجرا دارد.

ابوالقاسم چلمقانی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان در ادامه جلسه با اعلام آمادگی اداره راهنمایی و رانندگی مرکز استان برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر انجام شدن مراسم 9 دی با تمام امکانات و نیرو اذعان کرد: متعاقباً درخصوص اجرای مراسم محدودیت‌های ترافیکی انجام خواهد شد ، به خصوص مسیر تقاطع شهید مطهری و از خیابان آیت‌الله شمس‌آبادی به سمت میدان انقلاب و از پل فردوسی تقاطع کمال اسماعیل به سمت میدان انقلاب در روز 9 دی محدودیت ایجاد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: جهت رفاه حال شرکت‌کنندگان با سازمان اتوبوس‌رانی هم هماهنگ شده است، محل پارک اتوبوس‌ها در خیابان آیت‌الله خراسانی خیابان پاسداران بعد از تقاطع آمادگاه در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد:  مراسم دیگری هم که در سطح شهر برگزار می‌شوند حتماً با حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی تحت کنترل خواهند بود تا ترافیک روان برای عبوری‌ها ایجاد و هم مراسم به نحو احسن پوشش داده شود.

مرتضی شکری، مسئول فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کمیته فرهنگی هنری استان راه‌اندازی بخش گفتمان‌های دانش‌آموزی از ابتدای مهرماه امسال است، ازجمله موضوعاتی که پیشنهاد شده در مدارس کار شود، تبیین و آشکارسازی دشمن و نقش ولایت‌فقیه در طول سال تحصیلی است.

وی بیان داشت: از آنجایی که به دلیل قرارگیری زمان امتحانات دانش آموزان در دی ماه دسترسی به دانش آموزان سخت خواهد بود، این پیش‌بینی شد که در طول سال تحصیلی به 9 دی در قالب گفتمان دانش‌آموزی بحث و از نظرات خود دانش آموزان استفاده شود و جمع‌بندی صحبت‌ها بر عهده همکاران فرهنگی یا مهمانانی که از بیرون از مدارس دعوت می‌شوند باشد.

مسئول فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: بخشنامه مربوط به 9 دی همراه با برنامه‌های پیشنهادی، اهداف و شیوه‌نامه به مدارس ارسال شده، بیشتر تمرکز روی سخنرانی و دعوت از کارشناسان صاحب‌نظر جنگ نرم و تبیین فتنه است، تلاش بر این است که در حد توان در مراسم 9 دی به صورت متمرکز خاصه بسیج و تشکل‌های دانش‌آموزی حضور منسجم خواهند داشت.

مهدی نصیری، مسئول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در پایان اظهار کرد: از حدود 20 آذرماه تهیه و تولید بسته‌های تبلیغی جهت توانمندسازی ائمه جماعات شروع شد و پس از آن جلسات توجیهی برای ائمه جماعت برای توضیح درخصوص نحوه استفاده از بسته برگزار شد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین رکنی که در این بسته‌ها به آن اشاره شده بود، فتنه و دشمن‌شناسی به عنوان دو رکن مهم در حادثه 9 دی است که در جلسات توجیهی 15 منطقه بسته توزیع شد.

مسئول روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: همچنینی از امامان جماعت درخواست شد که علاوه بر اطلاع‌رسانی و استفاده از محتوای بسته‌ها، هماهنگی کامل با فرماندهان بسیج و مسؤولان کانون‌ها را داشته باشند، برنامه روز 9 دی حضور و حرکت دسته‌جمعی منسجم امامان جماعت از حوزه علمیه امام صادق (ع) به طرف میدان انقلاب است.

نصیری تأکید کرد: از 850 مسجد شهر اصفهان از حدود 800 ائمه جماعت مسجد برای جلسات توانمندسازی دعوت شده است، تاکنون این جلسات در 12 منطقه برگزار شده و باقی جلسات تا روز 9 دی برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: تعداد 40 مراسم شاخص به همین مناسبت برنامه‌ریزی شده که تعداد 10 برنامه تا امروز انجام شده و مابقی به مرور تا دهه فاطمیه و دهه فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اعلام ویژه برنامه های یوم الله 9 دی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار