رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : مرز رسمی خسروی هم اکنون از شرایط ایده آل و لازم، برای بازگشایی و تردد زائران عتبات عالیات برخوردار است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه قبل از عزیمت به عتبات عالیات از طریق مرز خسروی گفت : هم اکنون امکانات و زیرساخت‌های بی نظیری در مرز خسروی در مقایسه با دیگر مرز‌های کشورمان برای تردد زوار عتبات عالیات وجود دارد.

وی گفت : اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز از این مرز عازم عتبات عالیات و بغداد خواهند شد که در این سفر بررسی‌ها و بازدید‌هایی از نوار مرز‌های استان کرمانشاه و مرز خسروی انجام شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از موجود بودن شرایط لازم و زیرساخت‌های مناسب در ایران و عراق در این مسیر برای تردد زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت: ۲ طرف باید با دیپلماسی مناسب در این خصوص کمک کنند تا شاهد باز شدن این کریدور زیارتی در کنار دیگر مرز‌های مهران و شلمچه برای تردد زائران عتبات عالیات باشیم.

فلاحت پیشه ادامه داد: فعال نبودن مرز خسروی در ایام اربعین باعث شد تا زائران کشورمان با مشکلات جدی مواجه شوند و با توجه به اینکه هم اکنون این مرز برای تردد اتباع عراقی و زائرانی که از سمت عراق وارد کشورمان می‌شوند و همچنین عزیمت تاجران و زائران انفرادی به عراق باز است، اما با محدودیت‌هایی مواجه است.

وی اضافه کرد: بازگشایی مرز رسمی خسروی باعث می‌شود تا مردم با سهولت بیشتری عازم عتبات عالیات شوند و این قضیه منجر به صرفه جویی بسیار خوبی در وقت مسافران و زائران خواهد شد

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر به قصرشیرین از نوار مرز و شهر مرزی نفت شهر از توابع بخش سومار، مرز‌های خسروی و پرویزخان قصرشیرین بازدید و از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شدند.

محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی عازم عراق شد.

 

 

انتهای پیام/د

وجود امکانات و زیرساخت‌های بی نظیری در مرز خسروی

 

برچسب ها: مرز ، عزیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.