معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اردبیل جزو ۵ استان پایلوت توسعه صنعت پوشاک روستایی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: ۵ استان در سطح کشور به عنوان پایلوت در خصوص توسعه صنایع پوشاک روستایی قرار گرفته‌اند که استان اردبیل نیز یکی از این پنج استان بوده و در سفر رئیس جمهور به این استان از این طرح رونمایی خواهد شد.

وی افزود: توسعه صنایع پوشاک جزو اولویت‌های اصلی در کشور بوده به طوری که پوشاک یکی از ۱۳۹۶ قلم کالایی است که واردات آنها ممنوع است و با توجه به اینکه ظرفیت‌های خالی بسیار زیادی در استان اردبیل در حوزه پوشاک وجود دارد که باید از آن استفاده بهیته شده و در توسعه پوشاک و عدم وابستگی به خارج بهره برد از همین درصدد مهیا نمودن زمینه توسعه پوشاک در کشور هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: از هفته گذشته ثبت سفارش‌ها برای واردات مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و در کنار آن واردات بیش از ۳۴۰۰ تعرفه اعم از مواداولیه، ماشین آلات و تجهیزات بدون نیاز به ثبت سفارش در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی انجام می گیرد.

مقیمی با اشاره به صنعت قطعه سازی در کشور تصریح کرد: در بحث قطعه‌سازی نیز طرح توسعه داخلی‌سازی صنایع در اولویت های اقتصادی است تا از ظرفیت های موجود در داخل کشور برای تامین نیازهای داخلی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: که در این خصوص تعمیق بخشی به عمق ساخت قطعات داخلی در صنعت خودرو مد نظر بوده و در کنار آن خودروسازان نیز با توجه به قوانین مکلف به کاهش دادن سهم ارزبری خود در سال‌های آتی هستند و باید از توانمندی های داخلی در رفع نیازهای خود بهره ببرند.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به پتانسیل های استان اردبیل در حوزه صنایع تبدیلی بیان کرد: یکی از مزیت‌های اصلی استان اردبیل پتانسیل‌های موجود در این استان برای توسعه صنایع تبدیلی است که در این حوزه نیز ظرفیت‌های خالی و بلا اقدام وجود دارد که باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی عنوان کرد: رصد تولید هدف اصلی ما است و انتظار داریم اگر واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلاتی در بخش های مختلف تولیدات خود دارند پیش بینی‌های خود را انجام داده و قبل از اینکه به مرحله بحرانی برسد درصدد رفع آن برآییم.

مقیمی گفت: واحدهای تولیدی که پروانه بهره‌برداری داشته اما به حالت تعطیل درآمده‌اند نباید از سهمیه پتروشیمی استفاده کنند و باید با شناسایی این واحدهای تولیدی پروانه بهره‌برداری آنها به حالت تعلیق درآمده و سهمیه پتروشیمی آنها قطع شده و در اختیار واحدهای تولیدی فعال قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

ثبت سفارش‌ها برای واردات مواد مورد نیاز واحدهای تولیدی در اختیار استان‌ها قرار گرفته است

 

برچسب ها: صنعت ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.