سرپرست استانداری فارس گفت: مدیریت ارشد استان فارس آمادگی همکاری‌های همه جانبه با کشور آلمان برای آغاز هر گونه همکاری در حوزه‌های مختلف را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در دیدار الیور اشناکنبرگ، معاون سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه بسته‌های پیشنهادی سرمایه گذاری در همه بخش‌ها تهیه و تدوین شده است، گفت: مدیریت ارشد استان فارس آمادگی همکاری‌های همه جانبه با کشور آلمان برای آغاز هر گونه همکاری در حوزه‌های مختلف را دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آلمان پس از برجام گسترش مناسبی داشته است، از مواضع آلمان در خصوص برجام به ویژه پس از خروج آمریکا از این توافق تقدیر کرد.

رحمانی از گسترش مراودات دو کشور در سطوح مختلف، ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده که به همه معاهدات بین المللی پایبند بوده و درباره برجام نیز تا زمانی که همه منافع جمهوری اسلامی تضمین بشود این پایبندی تداوم خواهد داشت.

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه از کشور‌های اروپایی به ویژه آلمان انتظار می‌رود با سرعت بخشیدن به مذاکرات پیرامون برجام این موضوع را به نتیجه برسانند، بیان کرد: دنیا باید این را بداند که آمریکا اگر نخواهد به منافع سایر کشور‌ها احترام بگذارد و در تضمین منافع ملت‌ها به معاهدات بین المللی پایبند نباشد سایر کشور‌ها می‌توانند بر اساس موازین و تعهدات بین المللی و در چهارچوب همکاری‌های مشترک به راه خود ادامه دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه استان فارس از استان‌های بسیار توانمند کشور است به قابلیت‌های استان در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود: استان فارس با تامین ۱۰ میلیون تن از محصولات کشاورزی شامل ۳ میلیون تن محصولات باغی، ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی و ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور را تامین کرده و استان دوم کشور در این حوزه به شمار می‌آید.

رحمانی با بیان اینکه وقوع خشکسالی‌های اخیر، کشاورزی استان فارس را با مخاطره مواجه کرده است و در این بخش جهت گیری به سمت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و روش‌های آبیاری نوین و کشت گیاهان کم آب بری همچون گیاهان دارویی پیش رفته است، عنوان کرد: با توجه به تجارب خوب کشور آلمان در این زمینه آماده آغاز هر گونه همکاری و سرمایه گذاری مشترک در بخش کشاورزی هستیم.

وی به وجود بیش از ۵ هزار واحد صنعتی در استان فارس اشاره و بیان کرد: استان فارس از نظر صنعتی استان پنجم کشور است.

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه بیش از ۳۷ ماده معدنی در استان فارس شناخته شده که ۲۲ نوع آن به فراوری صنعتی رسیده است، از وجود ۶۰۰ معدن در استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از خاک نسوز و ۲۰ درصد از سنگ‌های تزیینی کشور در استان فارس است.
رحمانی همچنین به ظرفیت‌های استان در حوزه تولید سیمان و میادین نفت و گاز اشاره کرد و از آمادگی برای همکاری با کشورآلمان در این حوزه‌ها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس از نظر ظرفیت‌های گردشگری از استان‌های برتر کشور از نظر دارا بودن آثار ثبت شده ملی و جهانی است، عنوان کرد: وجود ۵ اثر ثبت شده بین المللی و بیش از ۲۹۰۰ اثر ثبت شده ملی همچنین بیش از ۴۰۰ نقطه گردشگری طبیعی که ۸۴ مورد از آن‌ها به عنوان منطقه نمونه گردشگری تعریف شده گوشه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری استان فارس است.

سرپرست استانداری فارس همچنین به قابلیت‌های استان فارس در حوزه گردشگری سلامت و سابقه طولانی ارائه خدمات درمانی به استان‌های جنوبی کشور و همچنین کشور‌های حوزه خلیج فارس اشاره کرد و افزود: وجود توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فعالیت بیش از هزار دانشمند در این حوزه و همچنین بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی موجبات کسب جایگاه بی نظیری را در حوزه پزشکی دراین استان را فراهم نموده است.

رحمانی ادامه داد: جایگاه برتر پزشکی استان فارس زمینه اخذ مجوز‌های لازم برای احداث شهرک بین المللی گردشگری و سلامت را ایجاد کرده و با توجه به اینکه عملیات اجرایی این پروژه با بیش از ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال گذشته با حضور رییس جمهور محترم آغاز شده است از هر گونه آمادگی آلمان برای سرمایه گذاری در این پروژه استقبال وحمایت می‌کنیم.

سرپرست استانداری فارس، با بیان اینکه بسته‌های پیشنهادی سرمایه گذاری در همه بخش‌ها تهیه و تدوین شده است، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان فارس آمادگی همکاری‌های همه جانبه با کشور آلمان برای آغاز سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌های مختلف را دارد.

رحمانی از توسعه روابط علمی و فرهنگی دو کشور استقبال کرد و ارتباط دو دانشگاه شیراز و درسدن آلمان را نمونه‌ای بسیار خوب از اینگونه روابط برشمرد.

وی همچنین با اشاره به سخنان معاون سفیر آلمان در خصوص برگزاری هفته آلمان در شیراز، این رویداد را بسیار شایسته دانست و بر لزوم همکاری همه جانبه استان فارس برای برگزاری آن تاکید کرد.

الیور اشناکنبرگ، معاون سفیر آلمان در ایران نیز در این دیدار گفت: سفارت آلمان قصد دارد بیش از گذشته به شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های مختلف بپردازد.

اشناکنبرگ با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، آلمان و سایر شرکای اروپایی این کشور تلاش زیادی برای حفظ این توافق بین المللی کرده اند، ابراز امیدواری کرد این اقدامات و تلاش‌ها زمینه‌های لازم برای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی، آموزشی و... میان دو کشور را فراهم کند.

معاون سفیر آلمان افزود: جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از مزایای اقتصادی برجام تاکید دارد که این موضوع با خروج آمریکا دچار چالش شده است، اما کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنند امکان از بین بردن تحریم‌ها و برقراری مراودات جهانی برای ایران را فراهم کنند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی دو کشور از برگزاری هفته آلمان در شیراز خبر داد و عنوان کرد: در این رویداد ظرفیت‌های هنری، فرهنگی، علمی و ادبی کشور آلمان به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/م

دیدار سرپرست استانداری فارس با معاون سفیر آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار